Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick också avslag förra veckan 3 månader efter inledande och en avledningar var precis som för dig. Berättade också allt till handläggaren i samtalet och då var det ok.
Så dåligt verkligen. Verkar bara som de tittar på steg 1 om man är kvalificerad insolvent och inte kan betala på många år när de beviljar inledande. Därefter görs skälighetsbedömningen. Hur kan annars så många av oss få inledande först för att sen få avslag på samma grunder. Mycket märkligt

Känns som giltig anledning att överklaga beslutet. Jag skulle gå den vägen.

Mitt förtroende för banker är absolut 0. Att någon borgenär uppgett fel uppgifter kan absolut vara medveten taktik med vetskapen om avbruten skuldsanering och möjlighet att få betalning via utmätning istället ett tag till.

Skulle inte förvåna mig om just denna bank som det handlar om, uppgett fel uppgifter om när lånet är taget för väldigt många med inledande skuldsanering.

Flera som haft samma problem vid skuldsanering att bankerna ljuger om uppgifterna. Förmodligen med anledning att kunna få in lite extra pengar i längden. Detta är ett direkt brott som dom inte åker dit för, för ingen anmäler det.
Jag hade dock inte utmätning och har ff inte så av mig får de inga pengar alls nu. De borgenärer som uppgivit felaktiga uppgifter har ff inte ansökt om betalningsföreläggande. Har sökt sanering igen dock är ju väntetiden megalång nu. Kanske hinner få någon månad med utmätning om jag får inledande igen i aug.

Det är ju helt fruktansvärt om det är på det viset! Precis som om vi med skulderna inte betalat tillräckligt till banken om vi lyckas nå skuldsanering! Man blir ju galen!
Ja det är verkligen riktigt illa och att varken KFM eller rätten tar det på allvar är skrämmande.

Jag utökade ett lån i Jan 22 med 50 tusen till 100 tusen. Räknades då som nytt lån a 100 tusen. Samlingslån 250 tusen i feb 22. Ett lån om 70 tusen precis innan jag insåg att det inte gick längre och släppte. Sökte sanering direkt. Total skuldbörda 1,7 milj.
Ja eftersom du lånat upp dej mer så är det ju nytt. Alltså den här brytpunkten då man slutat ta lån är inte tydlig då du ansökte nästan direkt efter att de senaste lånen var tagna. Det kan vara bra att låta det gå ett tag så det verkligen syns att man inte tagit nya lån.
Jag ansökt i nov-16 o blev kont feb-17. Jag hade då nått lån som sågs som relativt nytt. Tror det var taget i slutet av 2015. Jag kunde redogöra att det var för släcka en mkt dyrare kredit som kostade mej mer i månaden och det var HL ok med.
Sent allmänt upplever jag då jag läser här i forumet att det har blivit mkt tuffare nu. Och tyvärr...Handläggaren man får..

Senast ändrad:
Handläggaren ansåg uppenbarligen trots bevis att jag ljög och borgenärerna var de som hade uppgett rätt uppgifter. Illa om några borgenärer satt detta i system. Jag hade bland annat en skuld som stod som uppkommen när det lånet blev uppsagt i samband med inledande och överlämnat till inkasso. Lånet i fråga var flera år gammalt.
Hej!

Intrum inkasso försökte göra det på mig också. De uppgav att jag hade tagit lånen år 2022 till handläggaren, jag motbevisade genom att skicka in skuldebrevet till handläggaren att lånen var tagen år 2020.
Tydligen försöker borgenärerna ljuga om när lånen är tagna.

Hej!

Intrum inkasso försökte göra det på mig också. De uppgav att jag hade tagit lånen år 2022 till handläggaren, jag motbevisade genom att skicka in skuldebrevet till handläggaren att lånen var tagen år 2020.
Problemet för min del var att handläggaren på KFM inte verkade lägga någon vikt vid det jag skickade in som styrkte när lånen var tagna. Inte heller TR. I mitt fall var det Lowell så verkar ju vara flera aktörer som har satt i system att ljuga om när skulden uppstod. Och kommer uppenbarligen undan med det.

Ja eftersom du lånat upp dej mer så är det ju nytt. Alltså den här brytpunkten då man slutat ta lån är inte tydlig då du ansökte nästan direkt efter att de senaste lånen var tagna. Det kan vara bra att låta det gå ett tag så det verkligen syns att man inte tagit nya lån.
Jag ansökt i nov-16 o blev kont feb-17. Jag hade då nått lån som sågs som relativt nytt. Tror det var taget i slutet av 2015. Jag kunde redogöra att det var för släcka en mkt dyrare kredit som kostade mej mer i månaden och det var HL ok med.
Sent allmänt upplever jag då jag läser här i forumet att det har blivit mkt tuffare nu. Och tyvärr...Handläggaren man får..
Att släcka dyrare krediter var det jag också gjort. Har inte direkt ökat min skuldbörda på flera år men som många andra dribblat runt och lagt om för att komma ner i månadskostnad tills det inte går längre. Sista jag lånade upp var de 50 i Jan 22 som ansågs för nära i tid dec 22. Allt annat har gått till att lösa andra krediter

Handläggaren ansåg uppenbarligen trots bevis att jag ljög och borgenärerna var de som hade uppgett rätt uppgifter. Illa om några borgenärer satt detta i system. Jag hade bland annat en skuld som stod som uppkommen när det lånet blev uppsagt i samband med inledande och överlämnat till inkasso. Lånet i fråga var flera år gammalt.
För jävligt men min handläggare lyssnade till slut då jag skickade in alla uppgifter samt lå på så in i helvete.

Hej!

Ja, de sätter det i system då de inte tror att man har koll i och med ens situation.

De ansåg vissa lån var för nära in på ansökan fast detta visste handläggaren innan beslut om inledande. Uppgav alla fakta vid telefonsamtalet som varade 45 min. Var en borgenär som uppgivit felaktiga uppgifter om när ett lån uppkommit. Jag yttrade mig över detta och skickade med handlingar som styrkte att det var fel men. Fick avslag 2 mån efter inledande. Såg någon annan här som fick avslag 8 mån efter inledande det är ju riktigt illa
Vad händer när något sånt här sker? Kommer fogden och gör utmätning igen eller? För under inledande så slutar dem ju.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp