Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I månaden eller?

men tänker när man ska rapportera in det, tänk om jag jobbar övertid lite då och då, ska jag rapportera in det varje gång jag får lite för mkt på lönekontot? eller gör man det en gång om året
Alltså, det handlar om stadigvarande ökning av inkomst (betalutrymmet). Så enstaka tillfällen gör det inte stadigvarande om du inte skulle få en stor summa pengar. Håll koll på vad din snittinkomst blir under ett år. Du ska inte skicka in omprövningar en gång i månaden. Det tar oftast kanske 3 månader för KFM att behandla en överklagan.
Läs här..

Det brukar handla om 4000-5000 kr i ökat betalutrymme.
Jag har läst en hel del här i forumet angående just omprövningar pga ökat betalutrymme och alla skriver 4-5000 netto.

När jag fick min skuldsanering beviljad nu i mars så sa min handläggare att det är 1-2 tusen i ökade inkomster.

Varför får man så olika besked från handläggare när de jobbar på samma myndighet?? Det är sjukt stressande att inte få ETT korrekt svar från myndigheten..

Jag har läst en hel del här i forumet angående just omprövningar pga ökat betalutrymme och alla skriver 4-5000 netto.

När jag fick min skuldsanering beviljad nu i mars så sa min handläggare att det är 1-2 tusen i ökade inkomster.

Varför får man så olika besked från handläggare när de jobbar på samma myndighet?? Det är sjukt stressande att inte få ETT korrekt svar från myndigheten..
Då kan det kanske vara så att du redan nu ligger lite på gränsen.
I mitt brev från skusan när min sanering beviljades stod det just dessa siffror 4000-5000 kr i ökat betalutrymme.
Håller m om att det är förvirrande då de säger olika saker.

I månaden eller?

men tänker när man ska rapportera in det, tänk om jag jobbar övertid lite då och då, ska jag rapportera in det varje gång jag får lite för mkt på lönekontot? eller gör man det en gång om året
Du gör det om din ökning är regelbunden

I månaden eller?

Det gäller ju bara om du får en varaktigt ökning av din betalförmåga på 4000-5000 kr/ månad. Så skicka inte in om omprövning om du någon månad får ut mer!

Någon som kan svara på min fråga?Tänkte söka sanering. Skulder över 1 miljon pga spelmissbruk. Ingen vet om dem.

Är sambo och 4 små barn. Hon jobbar som sjuksköterska. Vi bor i hyresrätt.

Kommer hon bli inblandad om jag söker? Dvs kommer hennes lön påverkas? Just nu är hon mamma ledig men börjar jobba snart.
Om jag ska leva på existens minimum så måste hon väl det också? Eller får hon behålla hela sin lön.

Eller är det bättre att adress ändra och "flytta" tillbaka till morsan som köpt sin lägenhet och söka då? Säga att sambon kicka ut mig när hon fick reda på skulderna?

Kommer morsans lägenhet komma på fråga?

Jag gjorde testet o svaret var att jag har stor chans att få det beviljat.

Betalar över 20k för lån i månaden. Ohållbart.

Tjänar runt 40 netto.

Känns
Det gäller ju bara om du får en varaktigt ökning av din betalförmåga på 4000-5000 kr/ månad. Så skicka inte in om omprövning om du någon månad får ut mer!
känns ändå lite konstigt det där ! Säg man tjäna mer 3 mån av 12 mån tex ! Ska man skicka in då ? För då är det ju inte en regelbunden ökning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp