Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag fick avslag på inledande på grund av en handläggare som inte kan sitt jobb och förstår sig på aktier
Jag sa till henne i början att skulderna uppstod på grund av 90% spelmissbruk och 10 % aktieförluster

Hon ställde några frågor jag besvarade frågor via mejl efter en vecka kontaktar jag hon så får jag ytterligare en följdfråga på aktieköpet jag besvarar henne med en redovisning .
Att endast 10 % av skulderna gick till aktieköp och resten gick till spel men hon uppfattar omsättning av aktierna som förluster

Så här skrev hon till mig

Anledningen till att vi har ställt frågor till dig är att utreda om det är skäligt att du får skuldsanering med hänsyn till hur dina skulder har uppkommit. Du har mejlat oss uppgifter om att du har skuldsatt dig genom att investera i aktier. Kronofogden har bedömt att en stor del av dina totala skulder har uppstått på detta sätt och nära i tiden. Det var därför du fick ett avslagsbeslut på din ansökan denna gång.

Jag besvarade henne igen att hon verkar inte förstå sig på aktier.

Att endast 10 % gick till aktieförluster och resterande 90 % till spel och det sa jag till henne i början och hon ville veta när de köptes

Jag gav henne en redovisning men hon verkar inte förstå sig på aktier och det sa jag till henne efter avslaget. Hon verkar uppfatta omsättningen som förlust.

Frågan är om man skall överklaga beslutet eller skicka in en ny ansöka ?

Tacksam för råd.
Ansök igen.

Ifall man blir nekad skuldsanering efter inledande. Hur snabbt börjar löneutmätningen igen. Jag har haft löneutmätning innan inledande. Skulle jag till exempel få avslag om skuldsanering idag, hinner då löneutmätning hinna börja den 27:de igen?

Ifall man blir nekad skuldsanering efter inledande. Hur snabbt börjar löneutmätningen igen. Jag har haft löneutmätning innan inledande. Skulle jag till exempel få avslag om skuldsanering idag, hinner då löneutmätning hinna börja den 27:de igen?
Avslagsbeslutet behöver vinna laga kraft först, så verkställighet kan ske tidigast tre veckor efter att beslutet tagits. Din lön bör vara säker.
Jag är i exakt samma situation för övrigt. Se 42 § skuldsaneringslagen.

Avslagsbeslutet behöver vinna laga kraft först, så verkställighet kan ske tidigast tre veckor efter att beslutet tagits. Din lön bör vara säker.
Jag är i exakt samma situation för övrigt. Se 42 § skuldsaneringslagen.
Okej, tack för svar. Jag har inte fått avslag än. Men har fått samtal av handläggaren nyss. Har haft en privatskuld i ansökan, men jag och personen har inte skrivit skuldbrev. Hon frågade efter det. Så misstänker att det kan bli avslag pga det. :(
Går det tror du att ansöka om skuldsanering igen men inte ta med privata skulden ifall man bli nekad?

Får man fråga varför du blev nekad efter inledande skuldsanering

Din sambos lön kommer inte påverkas. Kronofogden har inget med henne att göra. Det är endast din lön som kan påverkas. Samma sak med din mamma, hennes lägenhet kan ej utmätas av Kronofogden, dock kan saker i lägenheten anses utmätningsbara då det anses som gemensamt ägande.
Tack för svat

Ifall man blir nekad skuldsanering efter inledande. Hur snabbt börjar löneutmätningen igen. Jag har haft löneutmätning innan inledande. Skulle jag till exempel få avslag om skuldsanering idag, hinner då löneutmätning hinna börja den 27:de igen?var det första samtalet

Var det första samtalet från sin handläggare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp