Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
4500 brutto eller netto?
En höjning från din senaste lön alltså?
Det var brutto, men totalt sett har jag just för tillfället ca 13.000kr att röra mig med efter hyran och månadsinbetalningen till skuldsanering är gjord. Detta pga årliga löneökningar och den här lite större ökningen nyss pga ny tjänst…
Jag förstår så klart att så kan jag inte få ha det…även då jag ”bara” har 8 månader kvar av min sanering…

Det var brutto, men totalt sett har jag just för tillfället ca 13.000kr att röra mig med efter hyran och månadsinbetalningen till skuldsanering är gjord. Detta pga årliga löneökningar och den här lite större ökningen nyss pga ny tjänst…
Jag förstår så klart att så kan jag inte få ha det…även då jag ”bara” har 8 månader kvar av min sanering…
Nej, det är knappast existensminimum. -:)
Snart i mål.

Om mitt spelmissbruk
senaste lånen och och när spelade du senast och hur mycket.
Jag skickade en bilaga till kronofogden i samband med min ansökan om skuldsanering, beskrev hur skulderna uppkommit och annat men som vanligt så tittar de inte på bilagan
ville dem har några bevis på att du tagit dig ur ditt spelmissbruk?

Det är ju ändå så att både du och jag haft löneökningar under dessa åren som ej genererat i ändrad betalplan och vi har haft mer över än existensminimum. Detta har gjort att vi kunnat spara så några månader är ju ändå överkomligt.
Jag ska också ompröva igen pga ökad lön.
hur vet ni att ni behöver ompröva, vart går gränsen? 1500kr mer netto varje månad omprövning? eller hur vet man liksom

Blev i måndags kontaktad av KF gällande min senaste ansökan om omprövning pga högre lön.
Även denna gång skulle nu min ansökan skickas ut till mina borgenärer för deras yttrande.
Min betalplan kommer mest troligt att justeras uppåt enl KF i slutet av sommaren.

Tråkigt då jag nu ”bara” har 8 inbetalningar kvar och lär nu halka ner på att leva de sista månaderna på existensminimum igen…
Ja verkligen jätte tråkigt nu när du bara är 8 månader ifrån ett skuldfritt liv, måste kännas jätte tufft för dig... Ett alternativ är annars att bryta saneringen om dem sista 8 månaderna blir för jobbiga för dig.

Ja verkligen jätte tråkigt nu när du bara är 8 månader ifrån ett skuldfritt liv, måste kännas jätte tufft för dig... Ett alternativ är annars att bryta saneringen om dem sista 8 månaderna blir för jobbiga för dig.
Sicken JÄVLA onödig kommentar!! Jag har levt med sanering i snart FEM år !! Jag har ALLTID velat göra rätt för mig, vilket jag tror dom allra flesta vet som har följt min resa här !
MEN det är ingen ”dans på röda rosor” och när man har lyckats arbeta sig uppåt så sakteliga, så är det såklart inte ”roligt” att falla ner på existensminimum igen !! Inget märkligt alls !!

hur vet ni att ni behöver ompröva, vart går gränsen? 1500kr mer netto varje månad omprövning? eller hur vet man liksom
Det är som med annat individuellt. Ligger du redan gränsen så kan 1500 kr vara det som genererar en ny betalplan eller inte.

Det brukar handla om 4000-5000 kr i ökat betalutrymme.
I månaden eller?
Det är som med annat individuellt. Ligger du redan gränsen så kan 1500 kr vara det som genererar en ny betalplan eller inte.
men tänker när man ska rapportera in det, tänk om jag jobbar övertid lite då och då, ska jag rapportera in det varje gång jag får lite för mkt på lönekontot? eller gör man det en gång om året

Förresten någon som vet ifall det syns när man får pengar från facket när man går utbildningar under skuldsanering. Tänker ifall det kan se att man fått pengar därifrån?
För när jag går på utbildningar hos facket så får jag 1000kr skattefritt, och det står stipendium. Sen så får jag ungefär 800kr avdrag från min lönespec. Tänker att då kanske man kan gå på 2 utbildningar i månaden och då syns det ej att man får mer pengar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp