- Meddelanden
- 1 250
- Mottagna reaktioner
- 650
- Poäng
- 637
Hej, Hur är det med en som kör en bil som någon annan äger och har skulder hos kfm utan löneutmätning? Tar polisen/KFm bilen om de stannar honom för en vanlig kontroll? Någon som vet?
Jag har skuldsanering. Har en bil som är värd 100 tusen. Min fru står på bilen och på försäkringen för bilen. Jag kör bilen då hon inte har körkort. Hon har inga betalningsanmärkningar/löneutmätning eller skuldsanering. Jag har blivit stoppad i både poliskontroll men också i kontroll med kf och vi får behålla bilen.
Men jag har blivit stoppad två gånger med blåljus bakom mig då polisen trott att bilen varit stulen. När de slår på reg.numret så får dom fram att frugan inte har körkort. Då tror dom att bilen är stulen eller att frugan kör utan körkort. Nu har dom slutat stoppat mig då jag bett dom att skriva en anteckning då jag använder bilen till och från jobb och efter det har jag inte blivit stoppad trots att jag haft polisen bakom mig men också i vanlig kontroll på körkort och nykterhet, dom har inte sagt något alls.