- Meddelanden
- 31 508
- Mottagna reaktioner
- 16 521
- Poäng
- 11 977
Om bilen man utmäter inte täcker skulderna det är utmätt för?sen va händer om de dom utmäter inte täcker skulden?
Då är resten av skulderna kvar och ska betalas.
Om bilen man utmäter inte täcker skulderna det är utmätt för?sen va händer om de dom utmäter inte täcker skulden?
läste nåt om att de ska va ett överskott vid en försäljningOm bilen man utmäter inte täcker skulderna det är utmätt för?
Då är resten av skulderna kvar och ska betalas.
Ja exakt de kronofogden sa till mig när ja pratade med dom. sånna bilar är inte av intresse för domJag har fått en bil granskad i början utav min utmätning en bil som på blocket finns i priser på 2000-15.000kr och den var ej intressant tydligen
Just busskort var mer ironi men jag får hoppas att min cyckel inte utmäts då, jag anser att den är nödvändig för att ta mig smidigt till arbete. alt gångpromenad 50 minuter enkel väg. Just nu så verkar det som det bara finns en auktion för nån form utav butikskonkurs eller liknande då det är mängder utav liknande föremål i en enda kategori.Som person blir man inte utmätt.
Nej ett busskort blir ju någon form av ospecificerad fordran på bussresor, känns inte som något som kan säljas.
Men testa igen att kolla på nätauktionerna för att se hur vanligt det är med utmätning av cyklar.
Ja du har predikat om det ganska nyss och jag svarade att jag höll med.läste nåt om att de ska va ett överskott vid en försäljning
Jag har fått en bil granskad i början utav min utmätning en bil som på blocket finns i priser på 2000-15.000kr och den var ej intressant tydligen
okej så skulder på 30.000 utmätning av bil ger sig max 15.000. då blir det 35.000 kvarJa du har predikat om det ganska nyss och jag svarade att jag höll med.
Ett överskott innebär ju inte nödvändigtvis att skulderna blir betalda
Har du skulder på 100000, bil säljs gör 50000, då har du 50000 kvar att betala
30000-15000 är ju inte 35000..okej så skulder på 30.000 utmätning av bil ger sig max 15.000. då blir det 35.000 kvar
Nej sorry skrev helt fel. Menar 1500030000-15000 är ju inte 35000..