Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äga bil om man har skulder hos kronofogden

Nej, en myndighet som gör ju sitt jobb som alla andra :)
Ingen aning vad du svarade på nu. Kronofogden är inte part i en rättsprocess om utmätning. Det är sökande och svarande som är parter.

En kort fråga. Jag fick en bil i present. Värde 137 000 kr. Har en skuld hos KFM på 6500 kr. Denna kommer dras av på skatten jag får tillbaka. Tror ni dem kommer utmätta bilen innan skatten betalas ut till dem?

En kort fråga. Jag fick en bil i present. Värde 137 000 kr. Har en skuld hos KFM på 6500 kr. Denna kommer dras av på skatten jag får tillbaka. Tror ni dem kommer utmätta bilen innan skatten betalas ut till dem?
Nej.

För ett något fylligare svar än ovan, som är helt korrekt, så uppstår kostnader som antagligen kommer att överstiga skulden, vilket gör att man måste överväga den skada utmätning innebär i proportion till den skuld som ska regleras.
I det scenario du beskriver finns det en mycket enkel lösning på problematiken med restförd skuld, utmätning / avräkning av skatteåterbäring.
Har du dessutom en inkomst så hade det varit ett betydligt mindre ingripande och dessutom mycket mindre administration att reglera skulden genom löneutmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp