- Meddelanden
- 31 508
- Mottagna reaktioner
- 16 521
- Poäng
- 11 977
Det kan det vara. Kronofogden är inte part.Exakt så. Och det är det som är den jobbiga biten för båda parter.
Det kan det vara. Kronofogden är inte part.Exakt så. Och det är det som är den jobbiga biten för båda parter.
Nej, en myndighet som gör ju sitt jobb som alla andraDet kan det vara. Kronofogden är inte part.

Ingen aning vad du svarade på nu. Kronofogden är inte part i en rättsprocess om utmätning. Det är sökande och svarande som är parter.Nej, en myndighet som gör ju sitt jobb som alla andra![]()
Nej.En kort fråga. Jag fick en bil i present. Värde 137 000 kr. Har en skuld hos KFM på 6500 kr. Denna kommer dras av på skatten jag får tillbaka. Tror ni dem kommer utmätta bilen innan skatten betalas ut till dem?
En kort fråga. Jag fick en bil i present. Värde 137 000 kr. Har en skuld hos KFM på 6500 kr. Denna kommer dras av på skatten jag får tillbaka. Tror ni dem kommer utmätta bilen innan skatten betalas ut till dem?
För ett något fylligare svar än ovan, som är helt korrekt, så uppstår kostnader som antagligen kommer att överstiga skulden, vilket gör att man måste överväga den skada utmätning innebär i proportion till den skuld som ska regleras.