Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

De är väldig hårda om man ansöker utan medsökande och lite högre lån. Det kan man bara glömma. Jag har bättre inkomst och fick inget av SBAB. Ville bara testa. Har redan skrivit till ts att prova med Bluestep.. lite högre ränta men stora chanser. Sen man kan flytta lånet till en annan bank på framtiden
SEB ska jag testa. Funderar på Danske Bank med. Ska jag testa med BlueStep först? Hur mycket är ränteskillnaden på 1,7 respektive 0,2 miljoner? I bolån respektive blancolån.

SEB ska jag testa. Funderar på Danske Bank med. Ska jag testa med BlueStep först? Hur mycket är ränteskillnaden på 1,7 respektive 0,2 miljoner? I bolån respektive blancolån.
De flesta som vänder sig till Bluestep är de som har en anmärkning tex. Då är räntan hög. Du får bättre ränta med 0 betalningsanmärkning. Som sagt, fråga dem först om du kan ta UC på dig själv och skicka de till dem så att de gör en kalkyl och återkommer med ett preliminärt besked kanske. Hoppas att det funkar.

De flesta som vänder sig till Bluestep är de som har en anmärkning tex. Då är räntan hög. Du får bättre ränta med 0 betalningsanmärkning. Som sagt, fråga dem först om du kan ta UC på dig själv och skicka de till dem så att de gör en kalkyl och återkommer med ett preliminärt besked kanske. Hoppas att det funkar.
Okej. Testar med SEB och Danske Bank. Sista utvägen blir BlueStep då. Vägrar två vanliga banker är det inte lönt få fler UC-ff...

Man kan inte gå via Compricer och liknande och söka både lånen samtidigt?

Okej. Testar med SEB och Danske Bank. Sista utvägen blir BlueStep då. Vägrar två vanliga banker är det inte lönt få fler UC-ff...

Man kan inte gå via Compricer och liknande och söka både lånen samtidigt?
Hoppas att det ordnar sig. Tacksam om du kan uppdatera oss :) . Är nyfiken ja, om hur läget är just nu med bolån hos dem.

varför bränna en massa förfrågningar och döda din kreditvärdighet.
och hur kan du nämna BlueStep och SEB i samma inlägg? BlueStep är för dom med anmärkningar, utan fast anställning och erbjuder ocker ränta.
SEB har mycket högre krav.
sök via Lendo istället så jämför du räntorna med över 20 banker med endast en förfrågan

varför bränna en massa förfrågningar och döda din kreditvärdighet.
och hur kan du nämna BlueStep och SEB i samma inlägg? BlueStep är för dom med anmärkningar, utan fast anställning och erbjuder ocker ränta.
SEB har mycket högre krav.
sök via Lendo istället så jämför du räntorna med över 20 banker med endast en förfrågan
Jag ska fråga typ två vanliga banker och sen en annan som BlueStep ifall de vanliga vägrar.

Jag behöver både privatlån och bolån. Går det att ansöka om både samtidigt? Eller är det lugnt söka bolån först och få det av någon och sen ansöka om privatlån? Tänkte det blir en förfrågning om man frågar tex SEB direkt om två lån.

Jag ska fråga typ två vanliga banker och sen en annan som BlueStep ifall de vanliga vägrar.

Jag behöver både privatlån och bolån. Går det att ansöka om både samtidigt? Eller är det lugnt söka bolån först och få det av någon och sen ansöka om privatlån? Tänkte det blir en förfrågning om man frågar tex SEB direkt om två lån.
fråga inte runt så som du skriver, du drar på dig flertalet förfrågningar som kommer försämra din kreditvärdighet och du riskerar att inte få något bolån, då kanske du behöver vänta 6 månader innan du kan köpa.

jag hade först sökt bolånet och sedan sökt hos Lendo.
tar du privatlån först då försämrar du din kalkyl och kan inte ta lika stort bolån.

fråga inte runt så som du skriver, du drar på dig flertalet förfrågningar som kommer försämra din kreditvärdighet och du riskerar att inte få något bolån, då kanske du behöver vänta 6 månader innan du kan köpa.

jag hade först sökt bolånet och sedan sökt hos Lendo.
tar du privatlån först då försämrar du din kalkyl och kan inte ta lika stort bolån.
Jag tänkte fråga de först om det är teoretiskt möjligt med min ekonomiska situation. Att de har förutsättningarna klara för sig, de ska inte ta någon UC.

Jag är rädd att få bara bolån beviljat men inte privatlån. Då har jag inte råd eller möjlighet köpa loss bostaden alls och går miste om en dröm men framförallt mycket pengar samt går minus det jag lagt (110 tusen). Jag hade velat ha en bank att prata med, trodde Swedbank ville det men sen insåg jag att de struntar i...

Min plan var som sagt att snacka med en ordentlig bank först och se om de vill erbjuda privatlån och bolån tillsammans, att ta både hos samma bank gynnar ju dem så jag trodde det var bäst göra så.

Senast ändrad:
Wästgöta för privatlån innan bolånet.
Tyvärr avslag. Kanske för jag dumt nog ansökte om 300 000 direkt. Nu inser jag att jag nu bara hade behövt 100-120. Även om de säger de undersöker om man kan få låna ett mindre belopp än det man sökt för så verkar det inte riktigt så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp