Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Det är lagkrav på att de måste svara på varför lån ej erbjuds.
Jag hade också en 8:a och fick 300 000:- utan kompletteringar eller granskningar. tog 4 dagar så fanns pengarna på kontot har jag för mig.
Minns inte vad mitt underskott var, men troligen inte mer än 3-4000 kanske. Det var 2 år sedan så det kanske blivit tuffare nu.

Du har rätt så högt underskott och dessutom har du nyttjande av krediter på över 100%
De två tillsammans tror jag kan vara problemet.
Tror också det och hoppas ju egentligen på att det är så för annars är det konstigt. Synd bara att de ej svarar på att det är det som är anledningen när man frågar dem utan bara viftar bort frågan med ett copy & paste svar

Kan ju också ha att göra med att du har övertrasserat dina krediter. Du har beviljat 49k men har nyttjat ca 53k. Vilket kan betyda att man inte betalar sina krediter. Bara en killgissning
Absolut. Har nu löst mina lån hos brixo men måste vänta isåfall i sex månader innan jag söker igen för tyvärr syns historiken ett halv år bakåt när det gäller krediterna

7A0E13BF-4B1A-43D6-AF80-26B1E6076975.jpeg

De har bra med tillgångar (ca 277 mkr), men omsätter bara 10 mkr… så de måste vara stenhårda i sin utlåning. Samtidigt gör de superdåliga resultat, med kostnader för personal, reklam etc.
Känns icke hållbart i längden…?

Märkligt, tycker inte jag sett så mycket reklam om dessa på någon sida heller utan fick ju reda om dem på detta forum och då är det ändå ägare av jula eller systerbolag till dem

De har bra med tillgångar (ca 277 mkr), men omsätter bara 10 mkr… så de måste vara stenhårda i sin utlåning. Samtidigt gör de superdåliga resultat, med kostnader för personal, reklam etc.
Känns icke hållbart i längden…?
Hållbart? Absolut, kolla moderbolaget istället.

Jo jo, Jula går grymt bra!!
Men moderbolag/koncerner som har dotterbolag med stora förluster fortsätter väl inte att blunda och låter döttrarna blöda mer och mer…?

Så wästgöta tar bisnode och syns inte som lån hos UC? Bäst att söka direkt via dom eller långivare typ lendo?

Så wästgöta tar bisnode och syns inte som lån hos UC? Bäst att söka direkt via dom eller långivare typ lendo?

Vad som är bäst beror på vad du är ute efter? Söker du hos låneförmedlare tas ju UC för alla banker, vill du bara att en Bisnode tas bör du söka direkt hos WF.

Jag tror inte WF finns med hos Lendo, men gör det hos t ex Sambla. Så kolla upp vilka banker som finns med hos låneförmedlarna, om det är någon speciell du har sikte på.

Jo jo, Jula går grymt bra!!
Men moderbolag/koncerner som har dotterbolag med stora förluster fortsätter väl inte att blunda och låter döttrarna blöda mer och mer…?
Kan det inte vara så att de flyttar vinster och förluster mellan bolag för att undgå skatt på bästa sätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp