Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Vad är er erfarenhet när ni blir beviljad lägre belopp än det ni sökt för. Står det något särskilt då och sänkts även återbetalningstiden jämfört med det ni sökte? Jag undrar för att för mig stod inget att jag inte kunde få sökt belopp och återbetalningstiden sänktes samt när jag kontaktar Wästgöta så påstår de att man sökt för det lägre beloppet. Kundtjänst kan dessutom inte ändra belopp, utan då måste en ny ansökan göras. Kan det vara så att deras automatiska process ändrar låneansökan till beloppet som beviljas och detta kan inte kundtjänst se?

Om man har ett blancolån som syns på ens UC. Syns det även på en bisnode upplysning?

Någon som vet hur känsliga Wästgöta är på antal bisnode ff man har?

T ex, när jag har tänkt söka ett lån kommer jag ha 5 ff kvar på min bisnode och samtliga är fairlo ff, dvs sms lån. Bör jag vänta ut dom så jag inte noll ff?

Jag har idag Bisnode betyg 5, som jag utgår beror på jag fortfarande har en anmärkning i några månader till den försvinner. Tänkte invänta nästa års deklaration även om den inte kommer öka massivt med dagens 460k till kanske 480-500k och troligtvis stannar mitt underskott kvar på runt 10k.

Någon som vet hur känsliga Wästgöta är på antal bisnode ff man har?

T ex, när jag har tänkt söka ett lån kommer jag ha 5 ff kvar på min bisnode och samtliga är fairlo ff, dvs sms lån. Bör jag vänta ut dom så jag inte noll ff?

Jag har idag Bisnode betyg 5, som jag utgår beror på jag fortfarande har en anmärkning i några månader till den försvinner. Tänkte invänta nästa års deklaration även om den inte kommer öka massivt med dagens 460k till kanske 480-500k och troligtvis stannar mitt underskott kvar på runt 10k.
min uppfattning är att Wästgöta är väldigt hårda, men jag vet inte vad dom har för gräns på antal förfrågningar.
din 5a idag är nog en 3a på den riktiga upplysningen som Wästgöta tar.

sen skulle jag inte kalla Fairlo för SMS lån, deras kredit är väldigt konkurrenskraftig, dom flesta storbankerna har en startavgift på 500kr och sedan tar dom betalt 2% av beviljad kredit årligen även om man inte utnyttjar krediten, Fairlo har från 12% vilket inte är långt ifrån mina 7,2% (+2% dvs minst 9,2%) hos ICA Banken, jag mins att farsan tidigare betalade 25% ränta på sin checkräkningskredit hos Swedbank (antagligen då 27% eftersom även den kostar 2% per år)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp