Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Verkar nästan som att Bisnode är hårdare i sin ”kreditriskbedömning” än UC...

Verkar nästan som att Bisnode är hårdare i sin ”kreditriskbedömning” än UC...
helt klart, jag kollade min kreditrisk på samtliga kopior från UC och Bisnode när jag sökte hos Lendo senast, mellan 0,1-0,7% hos UC, hos Bisnode (Sevenday) står det beräknad kreditrisk 10,8%

Har en 8 på min upplysning på bisnode.. 430000 tusen synligt (sevenday) å skulle vilja låna 50000 för att samla skitkrediter.. På wästgöta.. Vad är mina chanser 2 ff..
Inkomst 426000
Underskott ca 35000
Bolån 2400000 står på hälften

Har läst nånstans att dom inte accepterar förfrågningar från högriskkrediter.....nått av de mindre lånen som inte klassas som det? Typ Fairlo? Ska söka om ett större lån om ca 1 månad och vill inte förstöra min bisnode. 0 ff nu.

Har läst nånstans att dom inte accepterar förfrågningar från högriskkrediter.....nått av de mindre lånen som inte klassas som det? Typ Fairlo? Ska söka om ett större lån om ca 1 månad och vill inte förstöra min bisnode. 0 ff nu.
efter min ansökan hos Fairlio så skjöt min Bisnode risk i höjden, 10,8% (samtidigt så låg min UC på mellan 0,1-0,8%) (är ju olika risk på dom olika kopiorna när man söker hos Lendo)

Min bror ska ev försöka ta ett lån från wästgöta. Han har aldrig sökt vis Bisnode nån gång och har en UC Score på 0.6. så han bör ha bra betyg på Bisnode.
Tror ni han kan få 100k hos wästgöta?
Han har dock bara ett år med jobb inkomst som syns på UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp