Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Hur tolkar man Kreditz score? Är det jämförbart med Bisnode score så att man inte bör söka om Kreditz visar lägre än 6-7, eller 8 tom?

Är det bäst att ange den inkomst man faktiskt har, eller den som jag deklarerade förra året för att slippa Kreditz?

Hur tolkar man Kreditz score? Är det jämförbart med Bisnode score så att man inte bör söka om Kreditz visar lägre än 6-7, eller 8 tom?

Är det bäst att ange den inkomst man faktiskt har, eller den som jag deklarerade förra året för att slippa Kreditz?
Du kan inte jämföra Kreditz med Bisnode, Kreditz baserar sitt betyg på konto transaktioner. När jag sökte på Wästgöta för 2 år sedan så uppgav jag den inkomst som stod på uc, sökte i januari och behövde inte använda Kreditz.
https://www.alltomsmslan.se/sa-fungerar-kreditz/

Senast ändrad:
Du kan inte jämföra Kreditz med Bisnode, Kreditz baserar sitt betyg på konto transaktioner. När jag sökte på Wästgöta för 2 år sedan så uppgav jag den inkomst som stod på uc, sökte i januari och behövde inte använda Kreditz.
https://www.alltomsmslan.se/sa-fungerar-kreditz/
Vilken inkomst hade du och hur stort lån fick du?
Jag hade enligt UC ca 500000 i årsinkomst 2019. Hade högre lön än så men hade typ 180000 i avdrag för dubbelt boende. 2020 ligger inkomsten på ca 750000, men den kommer inte synas förrän i augusti. Och med min verkliga lön för 2021 kommer årsinkomsten att bli ca 780000. Så för att slippa Kreditz borde jag ange 500000?

Vilken inkomst hade du och hur stort lån fick du?
Jag hade enligt UC ca 500000 i årsinkomst 2019. Hade högre lön än så men hade typ 180000 i avdrag för dubbelt boende. 2020 ligger inkomsten på ca 750000, men den kommer inte synas förrän i augusti. Och med min verkliga lön för 2021 kommer årsinkomsten att bli ca 780000. Så för att slippa Kreditz borde jag ange 500000?
Inkomst ca 480.000, underskott 2000, sökte 150.000 fick 150.000. Jag hade uppgett 500.000 i inkomst.

Betalade just för att få se min Bisnode score. Jag har ingen pga skuldsanering. Snopet när anmärkningen är borta på det jag får se utan att betala! Tur att jag ändå inte litade på den informationen.

Törs man söka Wästgöta nu när skuldsaneringen inte längre verkar synas på Bisnode? Eller ska man vänta tills den är helt avslutad (8/4)?

Nya inkomsten kommer hursomhelst inte hinna synas eftersom jag har kvarskatt.
Hur fick du för dig att nyårsinkomst inte syns i april om man har kvarskatt. Någon källa? Jag själv har kvarskatt och deklarerat in men inte betalt och har förväntningar att se nya årsinkomst redan mellan 10-15 april som det stod på antigen skatteverkets hemsida eller någon annan stans som jag inte kommer ihåg just nu.
jag tycker att det ska synas eftersom man har deklarerat utan ändring och accepterat allting som det är.

Hur fick du för dig att nyårsinkomst inte syns i april om man har kvarskatt. Någon källa? Jag själv har kvarskatt och deklarerat in men inte betalt och har förväntningar att se nya årsinkomst redan mellan 10-15 april som det stod på antigen skatteverkets hemsida eller någon annan stans som jag inte kommer ihåg just nu.
jag tycker att det ska synas eftersom man har deklarerat utan ändring och accepterat allting som det är.
Det står ju tydligt på Skatteverkets sida att man får slutskattebeskedet i augusti om man har skatt att betala.

Slutskattebeskedet kommer senare om du har restskatt. Så har det varit i många år. Jag antar att de handlägger personer snabbare som har pengar att få tillbaka för att dessa har mest att vinna på att det går fort. Ibland gör staten saker på ett smidigt sätt.

Finns oxå en regel att kvarskatt ska vara inne senast 90 dagar efter slutskattebesked. Nov minus 90 dagar blir i augusti. Vill man få beskedet snabbare så får man se till att betala in skatt nu, så att man inte får kvarskatt. Jag har alltid kvarskatt och får alltid beskedet i augusti.

Finns oxå en regel att kvarskatt ska vara inne senast 90 dagar efter slutskattebesked. Nov minus 90 dagar blir i augusti. Vill man få beskedet snabbare så får man se till att betala in skatt nu, så att man inte får kvarskatt. Jag har alltid kvarskatt och får alltid beskedet i augusti.
Menar du att man får beskedet i april om man betalar in kvarskatten i mars? Men då måste man ju göra en ändring i deklarationen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp