Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Exakt så.

Ok då, men det genererar ju en ändring av hur stor kvarskatt det blir då? Om syftet är att få slutskattebeskedet innan augusti, vilket var min fråga om det överhuvudtaget går.
Jag skapade en tråd för detta för några veckor sedan:

Jag postar detta då jag såg att det var någon/några andra som har samma fundering.

Jag skrev till SKV:
"Hej,
Om jag betalar in beräknad kvarskatt per omgående, kan jag då få mitt slutskattebesked redan juni?"

Fick svar idag:

"Hej,
För att få sitt slutskattebesked i april krävs att man deklarerar digitalt senast den 30 mars utan ändringar eller tillägg och att man har skatt att få tillbaka. Om du har kvarskatt kan du få ditt slutskattebesked tidigast i juni, men vi kan inte garantera detta för dig. Det skulle lika gärna kunna bli augusti eller senare beroende på om vi har frågor på din deklaration eller inte."

Hur fick du för dig att nyårsinkomst inte syns i april om man har kvarskatt. Någon källa? Jag själv har kvarskatt och deklarerat in men inte betalt och har förväntningar att se nya årsinkomst redan mellan 10-15 april som det stod på antigen skatteverkets hemsida eller någon annan stans som jag inte kommer ihåg just nu.
jag tycker att det ska synas eftersom man har deklarerat utan ändring och accepterat allting som det är.
Det har ju med räntan att göra. SKV kan ju inte veta redan i mars/april om du tänker betala in kvarskatten före den 4/5 eller ej. Betalar du in kvarskatten efter den 4/5 så ska räntan läggas till.

Betalde i alla fall hela kvarskatt med en gång idag i hopp om att jag får se uppdatering av årsinkomst redan i juni någon gång.
Augusti är försent för att se sin nyårsinkomst om man vill söka ett samlingslån och slippa sina höga räntor på nuvarande skitlån och hoppas på att det blir synlig så snart som möjligt.

Avslag trots 8a på minupplysning.

dom beviljar typ ingen nu riktigt svåra. hade en för 2 veckor sen som hade en 10a i score inga anmärkningar mm eller ff sökte 200k fick inga erbjudanden.

Är det någon överhuvudtaget som har fått 250.000-300.000 hos wästgöta på länge? Sambon har en fläckfri bisnode. Inkomst dryga 400.000. Noll ff & noll lån bisnode. I min värd borde det generera i att få låna maxbelopp. Men är orolig för avslag vid eventuell ansökan.

Det är ju sjukt att ovanstående inte beviljats lån trots utmärkta förutsättningar. Aldrig hört talas om något liknande. Likviditetsbrist hos Wästgöta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp