Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Fick svar på mitt mejl:

Utifrån hur förutsättningarna ser ut så har vi valt att inte godkänna det önskade lånet.
Vi har krav på oss som långivare att göra noggranna kontroller innan vi kan bevilja lån.
Med förhoppning om framtida samarbete.

Bästa Hälsningar,

Så jävla sjuka.

Fick svar på mitt mejl:

Utifrån hur förutsättningarna ser ut så har vi valt att inte godkänna det önskade lånet.
Vi har krav på oss som långivare att göra noggranna kontroller innan vi kan bevilja lån.
Med förhoppning om framtida samarbete.

Bästa Hälsningar,

Fick exakt samma svar. Tydligen kopierar dom och klistrar från en mall..

Jag sökte 300 000, och har en årsinkomst på 490 000. Har aldrig tidigare tagit ett lån, och inga anmärkningar heller. Efter att det stått "ansökan behöver manuell kontroll" i flera dagar, fick jag ett mail om att dem förutom Bisnode nu också ber mig bli medlem och ansluta mitt bankonto till kreditz, ett nytt företag dem börjat samarbeta med som genom algoritmer/robotar bedömer hur betalstark du är uppenbarligen baserat på din konto historik

Då bör ju du ha en 10:a på Bisnode om du aldrig tagit ett lån då du förmodligen inte har några upplysningar heller. Sjukt du inte blev beviljad direkt

Då bör ju du ha en 10:a på Bisnode om du aldrig tagit ett lån då du förmodligen inte har några upplysningar heller. Sjukt du inte blev beviljad direkt

Verkar som att manuell kontroll inte är kopplat till kreditbetyget utan bara slumpartat där majoriteten får manuell kontroll.

Vilken tid WG tar på sig! Är inne på 8:e dagen från ansök och ännu inget. Väntar på manuell kontroll.

Till andra som ansökt nyligen hos WG så kan jag intyga att ansökningstiden vid manuell komplettering är ca 10-12 bankdagar, och inte de 2-4 som angetts på deras hemsida. Bankdag 1 fick jag mail om att jag måste bekräfta inkomst via kreditz som jag gjorde på studs. Dag 5 skickade jag ett vänligt mail och undrade varför det dröjde och fick svar bankdag 8, sen kvällstid att de har häcken full men jobbar på det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp