Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Senaste bisnode som jag ser då hade jag 9.2 i betyg 1 förfrågan som jag förstår det.

Årsinkomst runt 500' underskott ca 40.000
Synligt på UC ett handelsbanken med medlpntagare ca 380'
Och BN 200'

Sen har jag 20.000 osynligt typ.

Eftersom jag har en anmärkning som går ut nu 9/2 vet jag ju att mitt UC-score kommer gå upp från mina idag 5.06% till säkert runt 15 och jag vill få ner räntan på BN lånet och funderar påom wästgöta är ett alternativ i väntan på att betyget går ner sen. Alltså söka wästgöta typ 230'-250' lösa BN och lite smått annat.

Du måste ju ha minst 8a i betyg på Bisnode. Det betyget du ser med 9.2 är ett annat format. Du måste köpa deras upplysning.

Behöver lite hjälp då jag funderar för fullt här. jag gjorde en ansökan och fick nästan det beloppet jag sökte på men kan dem be om komplettering? För jag krydda ansökan jävligt mycket.

Men vet inte ens om jag ska ta det eller behålla mina andra lån.

jag har två lån:
30.000 12,95 % 12år Tror jag
50.000 7,15 % 12år Tror jag

Dessa har jag tänkt att lösa så fort som möjligt och till oktober ska dem vara borta helt. Då jag vill förhandla ner min ränta på det stora lånet jag har kvar.

Jag fick låna 60.000 12,15% 10 år på wästgöta så det räcker ju nästan att lösa dessa två lån.
Men jag vet inte om det är bra eller dåligt det enda positiva är väl att min UC bli nollad från dem andra lånen.
Men å andra sidan ska jag vänta tills oktober ändå innan jag söker med UC.

vad skulle ni gjort ?

Behöver lite hjälp då jag funderar för fullt här. jag gjorde en ansökan och fick nästan det beloppet jag sökte på men kan dem be om komplettering? För jag krydda ansökan jävligt mycket.

Men vet inte ens om jag ska ta det eller behålla mina andra lån.

jag har två lån:
30.000 12,95 % 12år Tror jag
50.000 7,15 % 12år Tror jag

Dessa har jag tänkt att lösa så fort som möjligt och till oktober ska dem vara borta helt. Då jag vill förhandla ner min ränta på det stora lånet jag har kvar.

Jag fick låna 60.000 12,15% 10 år på wästgöta så det räcker ju nästan att lösa dessa två lån.
Men jag vet inte om det är bra eller dåligt det enda positiva är väl att min UC bli nollad från dem andra lånen.
Men å andra sidan ska jag vänta tills oktober ändå innan jag söker med UC.

vad skulle ni gjort ?
detta måste vara riktigt bra för fin UC.
förre kreditgivare och mindre synliga lpn

detta måste vara riktigt bra för fin UC.
förre kreditgivare och mindre synliga lpn

lite så jag tänker med, är så trött på betyget då det känns som det fastnat för har inte rört sig på jättelänge.

fast det mest ekonomiska kanske är att betala av 30.000 kr lånet om ett par månader och sen behålla det andra tills oktober.

Riktigt bra! Frågan är vad som krävs för att få detta belopp beviljat...krävs redan skyhöga betyg hos Bisnode för att få beviljat på lägre belopp. Skulle inte förvåna mig om dessa övergår till UC vad det lider.

såg idag dom hade höjt sin kredit upp till 500k. verkligen intressant.

Erik - vad har du för betyg på Bisnode?

Erik - vad har du för betyg på Bisnode?

vet inte jag får vänta på kopian.
Hade 4st förfrågningar iallafall.

har sökt 2 gånger förut men fått avslag när jag haft mindre förfrågningar men den här gången så krydda jag ansökan rejält för att se om det blev nån skillnad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp