Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Fick lånelöfte på 105 000, det jag sökte med 8.20 i ränta. Lite osäker på om man ska ta det då det lån jag vill lösa ligger på 5,95 men syns då på UC.

Gissar att de inte registrerar detta hos UC då de tar bisnode?

Vad har du för betyg på Bisnode?
Lånelöfte = 100% säkert man får pengarna då?

Fick avslag. Men har ganska många ff på Bisnode. Ca 20.

Vad har du för betyg på Bisnode?
Lånelöfte = 100% säkert man får pengarna då?
Ingen aning vad jag har för betyg på Bisnode faktiskt. Eftersom lån inte registreras där så gissar jag på relativt högt då jag har ganska bra inkomst.

Vägra inte säga men verkar så när man läser.

Fick avslag. Men har ganska många ff på Bisnode. Ca 20.

Jag har 40 typ så antar att det inte är en idé för mig heller att söka :D
Fan att dom inte tar creditsafe.
Vore klockrent!

Lite så känner jag med eftersom Bisnode är strängare än UC, dom baserar ju hela sitt betyg på antalet förfrågningar

Lite så känner jag med eftersom Bisnode är strängare än UC, dom baserar ju hela sitt betyg på antalet förfrågningar

Verkar som jag har 1st förfrågan när jag loggar in men betyget kan jag inte se som sagt hehe.
Är det dumt att prova en ansökan ? Kan det förstöra mina förutsättningar på något sätt om jag gör en ansökan på advisa/lendo mot slutet på året ?

Verkar som jag har 1st förfrågan när jag loggar in men betyget kan jag inte se som sagt hehe.
Är det dumt att prova en ansökan ? Kan det förstöra mina förutsättningar på något sätt om jag gör en ansökan på advisa/lendo mot slutet på året ?

Om dom nu tar Bisnode så ser jag inte hur det kan försämra dina utsikter. Däremot så vet man fan aldrig, jag har blivit livrädd för frågningar.

Men kör inte Advisa/Lendo UC eller har jag missat att de bytt?

Om dom nu tar Bisnode så ser jag inte hur det kan försämra dina utsikter. Däremot så vet man fan aldrig, jag har blivit livrädd för frågningar.

Kommer iof förmodligen inte att få bättre ränta än den jag har i dagsläget.
Skulle väl vara för att få bättre UC betyg då haha...
Men då blir det kanske problem istället sen om man väljer att samla lån på Advisa/Lendo och nu detta inte finns med på UC...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp