Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Men kör inte Advisa/Lendo UC eller har jag missat att de bytt?

Om jag inte fattat det helt fel så kan vissa banker även ta en Bisnode i samband med ansökan på Lendo/Advisa men kanske har missförstått det.

Urklippt från Lendo....

Från vilka källor hämtar vi dina personuppgifter? Utöver de uppgifter du själv lämnar till oss, hämtar vi även uppgifter från den kreditupplysning som tas via Bisnode AB eller UC AB (kreditupplysningsföretag).

Är det någon som har provat denna förutom Acorn?

Jag sökte imorse och fick avslag. Har 1 i betyg på bisnode så förvånar mig inte :) jag mailade även och frågade om de kunde bevilja lägre belopp än det jag sökte (150 000) men de kunde inte erbjuda en krona.

Jag bekräftar om de tog bisnode eller inte så fort jag får kopian på upplysningen i kivra

Jag sökte imorse och fick avslag. Har 1 i betyg på bisnode så förvånar mig inte :) jag mailade även och frågade om de kunde bevilja lägre belopp än det jag sökte (150 000) men de kunde inte erbjuda en krona.

Jag bekräftar om de tog bisnode eller inte så fort jag får kopian på upplysningen i kivra
Vad innebär 1 på bosniske? Hur många ff?

Försökte leta upp bisnode där man ligger in. Men fanns väldigt många länkar. Kan man logga in och kolla?

Tycker ni det är värt för mig att söka där istället?
Har 2 lån just nu med 5.8% ca 140+140 k.
Har årsinkomst 340 000 kr men kommer att ha 366 000 kr vid uppdaterlngen

Kan bli skuldfri enligt UC isåfall

Om de inte rapporterar till UC själva lånet så det registreras är det ett bra lån tycker jag. Sökte på 160 på 10 år med 5 i betyg bisnode, fick svar att det ska behandlas manuellt. Inte hört nåt från dem idag dock

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp