Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Så himla märkligt Terry, hur många ff hade du när du sökte och var det sms-låneaktörer med? Underskott?

Omöjligt att veta med Wästgöta. Jag sökte med 8 eller 9 på Wästgöta minns inte, Hade typ 2-3 FF bara och nekades. Hade justerat ner underskottet så var inte på grund av det.

Omöjligt att veta med Wästgöta. Jag sökte med 8 eller 9 på Wästgöta minns inte, Hade typ 2-3 FF bara och nekades. Hade justerat ner underskottet så var inte på grund av det.
Undrar om Bisnode har något ”undercover”-register där tidigare snabblån har registrerats, men som man själv inte ser någonstans på deras kopior.

Ska bli intressant att se vad jag har när skuldsaneringen är över. Kommer att ha nästan 800000 i inkomst, inget underskott och en ff (gällande bredband).

På minupplysning så har jag 6 i betyg just nu - gissar att den slår över till 7 i början på februari. Men detta betyg verkar ändå inte vara det betyget som som kreditgivarna få ta del av utan de får ta del av något annat. Jag har bara 1 ff från Augusti som är från Sevenday.

Jag är frestad att söka och se om jag får det. Har 800k i deklarerad inkomst och 128k i underskott.

Vad tror ni?

Hade ungefär samma underskott som dig. Då hade jag en 6a på mina sidor på bisnode och en 2a på bisnodes andra system när jag ringde in och frågade. Jag ändrade underskott hos skatteverket till 5000kr (skrev ner det med 95%). Då uppdateras det nya underskottet första söndagen per ny månad hos uc/bisnode/creditsafe osv.

Gick från en 2a med gamla underskottet till en 6a med nya underskottet på bisnodes nya system och från en 6a till 7a på mina sidor. Även creditsafe gick från ca 25 till 80 på betyget.

Tyvärr har inkomstdeklaration stängt mellan 3e december och 16e mars. Men klarar du dig så kommer du få betydligt bättre förutsättningar om du skriver ner underskottet 17e mars för 2019 och söker wästgöta måndagen 5e april när det uppdaterats.

För ett år sedan sökte jag på Wästgöta och på minupplysning hade jag en 8 och på kopia till Wästgöta så var det en 6. Underskott 2500, 4 ff, BRabank, Divide, SevenDay samt Nordax, inga ff från sms låneföretagen. Jag tror att deras betyg till banker även tar hänsyn till det som står i händelseloggen alltså inte förfrågningar, kollade precis och den äldsta notering jag har i händelseloggen är så långt tillbaka som november 2018.

Beviljades du Rufus?

https://www.julalanet.jula.se/

"Besparing! Få 5% avdrag på lånebeloppet.
Under perioden 2021-01-18 - 2021-02-28 erbjuder vi 5% avdrag på samtliga ansökta lån. Lånar du exempelvis 100.000 kr återbetalar du endast 95.000 kr (exkl ränta och avgifter).**"

Kan vara bra att veta om någon skall söka innan sista februari. Jula lånet är samma som Wästgöta, bara att det är via Julas hemsida. Men ser inte samma kampanj via Wästgötas hemsida.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp