Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Hur många förfrågningar har du på Bisnode?

Jättefint att bli beviljad. Men jag förstår inte det här med att låna pengar bakom ryggen på den man lever med? Jag dömer inte. Alla har vi våra bagage. Tänker bara att det måste ju vara som upplagt för konflikt och problem när man inte kan vara ärlig

På minupplysning så har jag 6 i betyg just nu - gissar att den slår över till 7 i början på februari. Men detta betyg verkar ändå inte vara det betyget som som kreditgivarna få ta del av utan de får ta del av något annat. Jag har bara 1 ff från Augusti som är från Sevenday.

Jag är frestad att söka och se om jag får det. Har 800k i deklarerad inkomst och 128k i underskott.

Vad tror ni?

Jag har 7 på min upplysning, på kopian efter wästgöta står det att jag har 1.

Bisnode och UC är lika goda kålsupare, totalt genomusla system båda 2, hur dom kan få ha så stort inflytande över folks utgångar i livet när båda systemen är så ogenomtänkta är en gåta.

Men de är väll typiskas svenskt att bara acceptera allt som är dåligt eller limiterat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp