Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vivus - vilket inkasso?

Någon som släppt Vivus till gothia inkasso och kan bekräfta att dom inte rapporterar missbruk kredit? Vivus borde ej göra det i och med att dom ej samarbetar med UC.

Pratade med vivus och fick även bekräftat på mejl att dom inte rapporterar till UC.

Någon som släppt Vivus till gothia inkasso och kan bekräfta att dom inte rapporterar missbruk kredit? Vivus borde ej göra det i och med att dom ej samarbetar med UC.
Mitt lån gick till Gothia och ingen anmärkning rapporterades.

Där t här mailet fick jag idag, kunde inte betala 26/6. Någon mer som har fått det här och sen ändå fått det släppt till Gothia?
Försöker lösa det..

Bilagor

• IMG_0799.jpeg
    IMG_0799.jpeg
    326.5 KB · Visningar: 30
Vivus har ett beteende som är allt annat än okej. Efter att jag fick betalsvårigheter har jag varit i kontakt med dom. Förklarat att jag tyvärr inte kan betala alls och att inte ens en betalplan skulle hjälpa då jag väntar löneutmätning. Ändå fortsätter dom ringa VARJE DAG. Automatisk uppringning som säger "Du har en skuld till Vivus...." . Jag har hittills blockerat 24 nummer från dom. Är det verkligen ett okej beteende när man redan förklarat för dom att man inte kan betala, och bett dom sluta ringa hela tiden? Vad kan man göra?

Vivus har ett beteende som är allt annat än okej. Efter att jag fick betalsvårigheter har jag varit i kontakt med dom. Förklarat att jag tyvärr inte kan betala alls och att inte ens en betalplan skulle hjälpa då jag väntar löneutmätning. Ändå fortsätter dom ringa VARJE DAG. Automatisk uppringning som säger "Du har en skuld till Vivus...." . Jag har hittills blockerat 24 nummer från dom. Är det verkligen ett okej beteende när man redan förklarat för dom att man inte kan betala, och bett dom sluta ringa hela tiden? Vad kan man göra?
Ngt av det absolut bästa jag gjort var att släppa just Vivus. Det var inte lätt då jag var orolig att de ksulle skicka direkt till Kf (vilket de sa att de kommer göra). Så jag betalade den här förbannade förlängningsavgiften i evighet tills jag till slut kom efter och hade inget annat val än att släppa eftersom jag inte hade de 10 k de ville ha för att inte skicka till Kf! Och skulden gick till Gothia och inte alls till Kf så jag förstår inte varför de ljuger om det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp