Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus - vilket inkasso?

Ngt av det absolut bästa jag gjort var att släppa just Vivus. Det var inte lätt då jag var orolig att de ksulle skicka direkt till Kf (vilket de sa att de kommer göra). Så jag betalade den här förbannade förlängningsavgiften i evighet tills jag till slut kom efter och hade inget annat val än att släppa eftersom jag inte hade de 10 k de ville ha för att inte skicka till Kf! Och skulden gick till Gothia och inte alls till Kf så jag förstår inte varför de ljuger om det!
När gjorde du det? Var det nyligen? Fick precis ett brev hemskickat med att de kan komma att lämna över det till KF..

För min del är det flera månader sen jag släppte det och dom har sagt länge att det ska skickas till KFM. Sist var det "denna veckan" men det är några veckor sen nu

När gjorde du det? Var det nyligen? Fick precis ett brev hemskickat med att de kan komma att lämna över det till KF..
Ca två år sedan. Glömmer aldrig det sista samtalet jag hade med Vivus. Frågade de flera ggr om de inte kommer skicka till ett inkasso först och de sa gång på gång Nej, vi skickar direkt till Kf om du inte betalar 10 k.
I efterhand är jag glad att jag inte kunde betala för annars hade jag antagligen gjort det när de skräms med Kf och Vivus blir man aldrig av med då deras förlängningsavgift var på 2500 kr i månaden och amorteringen var inte ens 200 kr.

En del son skrivit om vivus här. Undrar hur det blivit för er? Gick det direkt till KF eller det gick till inkasso? Vill ha svar i nutid och inte vad som hände för 2 år sen. Gärna detta året

Kan ni läsa trådarna för i helvete... Alla säger att det går till inkasso. De hotar bara med KF. Mitt gick också till inkasso. Hejdå!

Mitt Vivus gick till Gothia och där fick jag avbetalning med 4000/mån, summan var 29000. Jag är klar i maj 2024, lite tuff plan men då blir jag av med dem iallafall

Mitt Vivus gick till Gothia och där fick jag avbetalning med 4000/mån, summan var 29000. Jag är klar i maj 2024, lite tuff plan men då blir jag av med dem iallafall
Så länge man klarar av avbetalningsplanen så är allt frid och fröjd. Skulle man få problem nån månad är det viktigt att man hör av sig till dem för att slippa Kf.

Glömde fråga, var 4000 kr/mån det belopp de ville ha fr början eller har du förhandlat ner beloppet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp