Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus skickar de hem något

Behöver ett lån fram till jag kan ansöka om en samlingslån i september. Hur är vivus? Skickar dom något hem ?

Hej!
Vivus får du avi via inloggning och inget på posten.
+Pengarna betalas ut direkt.
+Betalning av räkning enkelt via trustly
-Syns på UC (Det tas dock ingen ff på UC)
-Betalar du inte i tid blir du kontaktad i tid och otid via uppringningar och sms.

Av många anledningar som du kan läsa dig till här i forumet (finns många trådar om Vivus och hur hemska de är) men mina främsta anledningar till varför man ska undvika de är att de har en mkt hög ränta, s k förlängningsavgift och kan du inte betala tillbaka lånet är de väldigt svåra att ha med att göra, har ingen professionell kundtjänst, ingen riktig inkasso. MSläppte mitt lån till inkasso för ca 1,5 år sedan, kanske 2 år, minns inte riktigt. Om det är någon som har aktivt lån där nu och kan intyga att Vivus har blivit bättre, ja då är det bara att gratulera.
Men under tiden jag hade lån där (flera omgångar) så har jag lånat eftersom de varit absolut sista utvägen.

Någon som vet om vivus ger missbrukad kredit ? Och om de är svåra med betalnings plan ? Funderar att släppa de

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp