Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus skickar de hem något

Yes, samma här. Tydligen är jag spärrad trots att jag alltid skött mina lån där.
Ok, jag har kunnat använda dessa i flera månader men nu blev det stopp. Tänkte om det berodde på att jag sökte så snart inpå att jag betalt och hade en förhoppning om att det skulle gå imorgon ? Vad har du fått för svar av dom ? Har du kunnat söka på lägre belopp ?

Ok, jag har kunnat använda dessa i flera månader men nu blev det stopp. Tänkte om det berodde på att jag sökte så snart inpå att jag betalt och hade en förhoppning om att det skulle gå imorgon ? Vad har du fått för svar av dom ? Har du kunnat söka på lägre belopp ?
Har fått till svar att jag är helt spärrad och går inte att göra något. Kvittar vilket belopp jag söker. Dom svarar inte på varför heller.

Jag har lånat av vivus och alltid återbetalt och sedan lånat på nytt. Gjorde samma nu och fick ett Mail att det var återbetalt och att jag kunde söka igen genom ett klick men när jag försökte så stod kan ej beviljas just nu pågrund av våra interna processer ? Någon som varit med om samma sak ?
Hm alltså har du ansökt så brukar det ju stå : din ansökan kan tyvärr inte beviljas.
Går du in på sidan kort därefter alternativt 1 dygn efteråt brukar det stå med grön text att de inte kan bevilja dig pga interna processer. Dock brukar det försvinna efter 2-3 dygn och man kan söka om på nytt igen. Så är det iallafall för sambon. Hon betalade in över 10 000 och har sedan dess försökt låna dock förgäves.

Ok, har du varit sen med inbetalningar eller har även du betalt in hela lånet för att direkt ta ut det igen?
känns väldigt märkligt bara. Hade jag vetat att det skulle ske hade jag inte betalt in hela denna månad … nu sitter jag rejält i skiten då hela lönen gick till det lånet. Om jag inte får ta ut det imorgon …

Hm alltså har du ansökt så brukar det ju stå : din ansökan kan tyvärr inte beviljas.
Går du in på sidan kort därefter alternativt 1 dygn efteråt brukar det stå med grön text att de inte kan bevilja dig pga interna processer. Dock brukar det försvinna efter 2-3 dygn och man kan söka om på nytt igen. Så är det iallafall för sambon. Hon betalade in över 10 000 och har sedan dess försökt låna dock förgäves.
Det var det jag tyckte var konstigt att det förstod stod att jag hade tillgänglig kredit på 20.000 men sen när jag gjorde ansökan om uttag stor det en grön text med att det inte kan bevilja pågrund av interna processer … menar du att det varit så för er och sedan har det försvunnit och ni har kunnat ansöka igen ?

Ok, har du varit sen med inbetalningar eller har även du betalt in hela lånet för att direkt ta ut det igen?
känns väldigt märkligt bara. Hade jag vetat att det skulle ske hade jag inte betalt in hela denna månad … nu sitter jag rejält i skiten då hela lönen gick till det lånet. Om jag inte får ta ut det imorgon …
Det lär du inte få göra. Desto fler gånger du ansöker desto sämre och systemet lär ju känna av det. Hände exakt samma sak med sambon, dock var det halva hennes lön som rök. Hon hade dock varit sen med inbetalningar tidigare. Hon har försökt med jämna mellanrum kanske 6-7 gånger helt utan att lyckas. Hon kunde inte ens få ynka 2000 beviljat, då hade hon ändå 10000 innan och hennes kreditgräns höjdes till 12000, dock till 0 nytta då hon inte ens får ett lån beviljat där.

Det var det jag tyckte var konstigt att det förstod stod att jag hade tillgänglig kredit på 20.000 men sen när jag gjorde ansökan om uttag stor det en grön text med att det inte kan bevilja pågrund av interna processer … menar du att det varit så för er och sedan har det försvunnit och ni har kunnat ansöka igen ?
Hur menar du? När du loggade in på så borde det på framsidan typ stå : Ansök (och sedan belopp).
För oss handlade det om att sambon slutbetalade över 10 000 då vivus hotade med Kronofogden osv. Efter att hon slutlöst lånet så kunde hon ansöka om ett nytt lån, det blev då avslag och då stod det : din ansöka kan tyvärr inte beviljas.
När hon senare loggade in stod texten med interna processer som du skrev.
Texten med interna processer kommer mig veterligen upp under tiden man får vänta på att ansöka igen. Man brukar kunna göra ny ansökning efter typ 1,5-2 dagar.

Hur menar du? När du loggade in på så borde det på framsidan typ stå : Ansök (och sedan belopp).
För oss handlade det om att sambon slutbetalade över 10 000 då vivus hotade med Kronofogden osv. Efter att hon slutlöst lånet så kunde hon ansöka om ett nytt lån, det blev då avslag och då stod det : din ansöka kan tyvärr inte beviljas.
När hon senare loggade in stod texten med interna processer som du skrev.
Texten med interna processer kommer mig veterligen upp under tiden man får vänta på att ansöka igen. Man brukar kunna göra ny ansökning efter typ 1,5-2 dagar.
Jag slutbetalde och sedan så fick jag ett Mail där det stod nu kan du enkelt ansöka på nytt. Jag loggade in och då stod det att min kreditgräns var 20:000. Jag gjorde ansökan och sedan så kom texten med interna processer upp. Jag har inte varit sen någon gång och har alltid kunnat låna igen förutom denna gång

Någon som vet hur sen man kan va med vivus , vet att dom börjar ringa redan efter 2 dagar men någon som vet ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp