Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus har stämt mig i tingsrätten

Inte nog med att dessa först sätter desperat folk i skiten genom att låna ut till ockerräntor.

När de sedan inte får in sina pengar för att vi inte kan betala, då stämmer de oss. Fyfan säger jag bara, förstå vilken liten respekt de har för oss.
Men,vad vinner de på det?Om man inte kan betala då kan man inte betala. Slutar det inte hos KFM i alla fall, oavsett stämningen?

Vad kunde hänt, han bara slutade betala, något annat kunde han inte göra.
Det förstår ju jag med såklart. Ville väl mer veta lite i detalj hur allt såg ut när jag skrev.
Ibland svårt att hjälpa till eller yttra sig när texten är lite hoppig/rörig.

Usch jobbigt att läsa detta tycker jag , man är ändå så stressad i allmänhet över sin situation och att man sen ska börja oroa sig för stämningar och polisanmälningar o skit på det . Hoppas det löser sig !

är själv orolig för detta då ja planerar att släppa allt snart . Har några nytagna sms lån jag bara betalt på ett par gånger ( uppgav tyvärr också lägre skuldbörda än jag har när ja sökte, idiotiskt jag vet men hade panik) . Hur vanligt är de med polisanmälan eller stämning för sånt egentligen?

Inte nog med att dessa först sätter desperat folk i skiten genom att låna ut till ockerräntor.

När de sedan inte får in sina pengar för att vi inte kan betala, då stämmer de oss. Fyfan säger jag bara, förstå vilken liten respekt de har för oss.
Dom kan ju tycka att avtalet som ingåtts skulle respekterats också.

Usch jobbigt att läsa detta tycker jag , man är ändå så stressad i allmänhet över sin situation och att man sen ska börja oroa sig för stämningar och polisanmälningar o skit på det . Hoppas det löser sig !

är själv orolig för detta då ja planerar att släppa allt snart . Har några nytagna sms lån jag bara betalt på ett par gånger ( uppgav tyvärr också lägre skuldbörda än jag har när ja sökte, idiotiskt jag vet men hade panik) . Hur vanligt är de med polisanmälan eller stämning för sånt egentligen?
Inte så vanligt att långivare polisanmäler personer som inte är kapabla att betala tillbaka sina lån. Finns andra bedrägerier man kan bli anmäld för, ta lån i nån annans namn, förfalska lånehandlingar.
Du kan vara lugn.

Det kanske låter hemskt med stämning, men det är ingen större grej. Det är samma sak som ett betalningsföreläggande i princip, fast man valde den lokala tingsrätten i stället.
Man kunde kalla det något annat än stämning, men nu kallas det stämning. Man skulle kunna kalla det för "underrättelse om mål hos tingsrätten" eller använda något gammaldags, typ "delgivning av ansökan om lagsökningsutslag"

Det kanske låter hemskt med stämning, men det är ingen större grej. Det är samma sak som ett betalningsföreläggande i princip, fast man valde den lokala tingsrätten i stället.
Man kunde kalla det något annat än stämning, men nu kallas det stämning. Man skulle kunna kalla det för "underrättelse om mål hos tingsrätten" eller använda något gammaldags, typ "delgivning av ansökan om lagsökningsutslag"
Om det inte blir en dom för då finns du i belastningsregistret och det är inte så roligt

Om det inte blir en dom för då finns du i belastningsregistret och det är inte så roligt
Det är inget brott att inte betala räkningar, så oavsett vad domen resulterar i så ger den inget avtryck i belastningsregistret.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp