Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus har stämt mig i tingsrätten

Stämning är också vägen att gå om man tänkt sig kvarstad. Det var nog inte fallet här, i så fall hade kfm redan varit hem till ts.

Hoppas det ordnar sig. Jag tror bara dom vill försöka driva in pengarna. Håller tummarna!

Du har fått mejl säger du av TR med info? Hur vet dom. Din mejl är aktiv? Du borde fått det i postväg?

Du har fått mejl säger du av TR med info? Hur vet dom. Din mejl är aktiv? Du borde fått det i postväg?

Detta reagerade jag också på. Det låter inte riktigt likt domstolsväsendet att skicka mejl om att man har blivit stämd. Gissningsvis är hela tråden ett påhitt av något slag.

Detta reagerade jag också på. Det låter inte riktigt likt domstolsväsendet att skicka mejl om att man har blivit stämd. Gissningsvis är hela tråden ett påhitt av något slag.
Jag skulle tro att det har kommit med post eller Kivra, kanske bara skrivit fel eller bara presenterat det så. Jag hade kunnat säga mail om det kom med posten eller att jag fick den på posten om det kom med mail i och med att det är en ganska ovässentlig detalj för att få fram poängen att man mottagit meddelandet.

Det är som om jag skulle prata med någon och säga att jag fick efaktura från handelsbanken som skulle betalas den 28e november men att det inte gick på grund av X. Ganska oviktig detalj om det är var en epostfaktura, autogiro, pappersfaktura eller faktura på kivra - det kanske var lögn att den kom på efaktura, men det gör definitivt ingen skada och betyder inte att någon viktig detalj är en lögn. Om någon får för sig att bevisa motsatsen att fakturan kom på papper skulle jag bara sucka över att man fastnar på en högst orelevant detalj som är skitsamma.

Tvivlar på att användaren som suttit här snart 1.5 år skulle sitta få för sig att öppna en påhittad tråd mitt i allt.

Inte nog med att dessa först sätter desperat folk i skiten genom att låna ut till ockerräntor.

När de sedan inte får in sina pengar för att vi inte kan betala, då stämmer de oss. Fyfan säger jag bara, förstå vilken liten respekt de har för oss.
Jaha! Så vad tycker du dom ska göra? Skicka blommor och chockad. Det är liksom inte dom som sätter ”dig” i skiten. Ja jag håller med dom erbjuder ockerräntor och kassa villkor MEN det är ju ”vi” ”du” dom väljer att acceptera

Jaha! Så vad tycker du dom ska göra? Skicka blommor och chockad. Det är liksom inte dom som sätter ”dig” i skiten. Ja jag håller med dom erbjuder ockerräntor och kassa villkor MEN det är ju ”vi” ”du” dom väljer att acceptera

Skicka till KF, tycker jag. Dem erbjuder lån utan säkerhet och riktar in sig till desperata människor som egentligen inte borde få ta lån. Risken är att pengarna då inte kommer in.

De skickade mejl till mig, när jag skrivit på delgivningen och uppgett min mejladress.

Skicka till KF, tycker jag. Dem erbjuder lån utan säkerhet och riktar in sig till desperata människor som egentligen inte borde få ta lån. Risken är att pengarna då inte kommer in.
Vad ska kf Göra?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp