Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus,brixo merax

Hej jag är 16 dagar sen med mitt vivus lån och har fått ett inksssokrsb som ska betalas 12 december efter bara 16dagar sen . Jag kan inte betala det då men kan det den 23 dec då är lånet 27 dagar sent vad kommer hända ? Kan låna er gå till. KF direkt efter inkasso efter bara 16 dagar sen ???
Tror det går till något annat inkasso. Deras inkasso krav är väl bara deras egna inkasso? (Inte helt säker men tror det) läs lite högre upp i denna tråd.

Hej jag är 16 dagar sen med mitt vivus lån och har fått ett inksssokrsb som ska betalas 12 december efter bara 16dagar sen . Jag kan inte betala det då men kan det den 23 dec då är lånet 27 dagar sent vad kommer hända ? Kan låna er gå till. KF direkt efter inkasso efter bara 16 dagar sen ???
Nej nej det är lugnt. Du brukar i regel kunna vara sen 60-64 dagar med inbetalning till vivus innan de skickar dig vidare. Dessutom har jag aldrig hört att de skickar till KFM (även om de hotar med det). De lär skicka dig till externt inkassobolag (Arvato Finance/Gothia Inkasso). Det är lugnt att du betalar 23:e, ha dock i åtanke att det kan läggas på endel avgifter samt att du lär motta påminnelser både på SMS och på mejlen, men kan man inte betala så kan man inte. Men andas ut du, det är ingen fara!

Tänkte bara säga att mitt Vivus hamnade hos Gothia idag. Dem har vart fruktansvärt otrevliga och hotat med kronofogden under en lång tid nu. Men äntligen ligger ärendet istället hos Gothia. Måste säga att det känns svettigt men jävligt bra.

Tänkte bara säga att mitt Vivus hamnade hos Gothia idag. Dem har vart fruktansvärt otrevliga och hotat med kronofogden under en lång tid nu. Men äntligen ligger ärendet istället hos Gothia. Måste säga att det känns svettigt men jävligt bra.
Gothia är bra och göra med

Gothia är bra och göra med
Det tycker jag verkligen. Hade ett ärende där sedan tidigare på 20.000 betalade 1000kr i månaden där. Nu slog dem ihop det med Vivus. Nu landade det på 57000 och jag betalar 2500kr i månaden i 4 månader och sen ska vi höras igen. Helt klart det bästa inkassobolaget jag har haft att göra med. Tycker dem är väldigt snabba på att svara och tillmötesgående.

Jag har fått inkasokrav nu som jag för första gången inte kan betala hos vivus. Antar att de skickar till gothia. Har någon varit med om att de skickar till kronofogden?

Mitt
Jag har fått inkasokrav nu som jag för första gången inte kan betala hos vivus. Antar att de skickar till gothia. Har någon varit med om att de skickar till kronofogden?
Mitt gick ju till Gothia för 2 veckor sen. Jag pratade med Vivus så många gånger i fler omgångar där dem sa att den inte samarbetade med något externt inkassobolag utan skickade direkt till KF. Inte svaret på din fråga, men jag säger sitt lugnt i båten. Det kommer komma från Gothia sen på Kivra.

Tvungen att släppa alla (Brixo, kontantfinans, merax och flexkontot) denna månad. Men fattade jag det som om att jag kanske kan betala dubbelt på några nästa månad då sägs det inte upp?

Jag har haft en profil på vivus sida i säkert ett år nu. Jag blir nekad varje gång jag testar att ansöka. Har hög på creditsafe, inga anmärkningar, inget skuldsaldo och skaplig inkomst. När man frågar deras kundtjänst kan de inte svara specifikt utan nöjer sig med svaret: du är inte tillräckligt kreditvänlig…

Är det någon som varit i liknande sits och kunnat lösa det?

Jag har haft en profil på vivus sida i säkert ett år nu. Jag blir nekad varje gång jag testar att ansöka. Har hög på creditsafe, inga anmärkningar, inget skuldsaldo och skaplig inkomst. När man frågar deras kundtjänst kan de inte svara specifikt utan nöjer sig med svaret: du är inte tillräckligt kreditvänlig…

Är det någon som varit i liknande sits och kunnat lösa det?
Nej. Men till att börja med...hur ser din betalningshistorik ut till dem? Har du varit sen många gånger, har din skuld skickats vidare någon gång med mera med mera?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp