Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus,brixo merax

Vad tar Brixo? Tydligen inte Bisnode eftersom jag ansökt säkert 15 gånger utan att få bisnodeupplysning

Dom kanske gör som förskottslön, tar en Bisnode vid första ansökan och efter det tar man inte för varje gång man vill höja eller dylikt?

Nej är inte spärrad
Ring de och du får svar.Jag undrade samma sak att ingen upplysningen togs vid kreditansökan…svaret blev att jag var spärrad och det blev automatisk avslag utan att upplysningen togs.

Senast ändrad:
Så drygt att om man hamnat hos inkass o hos vissa bolag såsom ferratum för 6 år sen så är man permanent spärrad...

Så drygt att om man hamnat hos inkass o hos vissa bolag såsom ferratum för 6 år sen så är man permanent spärrad...
Håller med.Det löjligaste spärr som jag fick det var hos daypay. Fick lån på 2k och ångrade det inom 14 dagar och återbetalade det.Blev spärrad.Kontaktade deras kundtjänst och undrade varför jag blev spärrad hos dom….fick svar…tyvärr ditt spärr kan inte hävas och det är permanent.

Har inte spärrat mig själv aldrig missat en betalning så det är helt otroligt om jag blivit spärrad då

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp