Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus, beviljat med Betalningsanmärkning?

Det avtal man får vid lån avslutas med:
Låntagaren instämmer att lånets allmänna villkor är en del av låneavtalet.
Detta innebär att villkoren gäller som en del av avtalet och därmed förbinder sig 4Finance (Vivus) att också följa dem.

Du menar att vad som står i avtalet tex. vad gäller avbetalningsplan ska gälla inte det de lägger till i efterskott dvs 25% av kapitalskulden ska betalas innan avbetalningsplan beviljas.

Du menar att vad som står i avtalet tex. vad gäller avbetalningsplan ska gälla inte det de lägger till i efterskott dvs 25% av kapitalskulden ska betalas innan avbetalningsplan beviljas.
De hänvisar till en prislista som publiceras på vivus.se eller som man får via kundtjänst. Eftersom den nu inte finns på vivus.se så är det ju det som kundtjänst uppger som gäller som prislista. Med andra ord har de som jag uppfattar det rätt att kräva 25% i första betalning om nu kundtjänst skulle uppge det, men de har dock inte rätt att helt neka en avbetalningsplan.

O.B.S. Jag är ingen jurist, så detta är min personliga uppfattning av deras villkor och gällande lagar. Jag misstänker dock att jag inte på långa vägar är ensam om min tolkning i detta fallet.
Om det skulle vara så att de hårddrar det och inte erbjuder avbetalning trots att man betalar 25% i första betalning så misstänker jag att de också i så fall gör bryter mot marknadsföringslagen genom falsk marknadsföring, och en del andra lagar också som t.ex. avtalslagen.

HJÄLP!! Mitt lån hos dem har jag förlängt ett år i november och jag har innan dess ingen möjlighet att både förlänga och delbetala så i november måste jag alltså enligt deras dolda villkor betala 2500 kronor för att få en avbetalningsplan vilket jag inte kan vad gör jag?? Skickas jag till KFM tror ni eller kan jag hänvisa till villkoren där det inget står om 25% först.
Att ta ett smslån för att få igenom en avbetalningsplan sätter mig ännu djupare i skuld så det verkar idiotiskt.

Nån mer som har lån hos vivus / onea med anmärkning
Och blivit beviljade med det nyss

Jag tolkar ju det som att man kan ansöka om avbetlaningsplan enligt kundtjänst angivna prislista men de har ju ingen skyldighet att erbjuda avbetalningsplan enligt punkt 6. Är inte jurist heller men det står ju inget om deras skyldighet till avbetalningsplan.

HJÄLP!! Mitt lån hos dem har jag förlängt ett år i november och jag har innan dess ingen möjlighet att både förlänga och delbetala så i november måste jag alltså enligt deras dolda villkor betala 2500 kronor för att få en avbetalningsplan vilket jag inte kan vad gör jag?? Skickas jag till KFM tror ni eller kan jag hänvisa till villkoren där det inget står om 25% först.
Att ta ett smslån för att få igenom en avbetalningsplan sätter mig ännu djupare i skuld så det verkar idiotiskt.

Jag behövde inte betala in några 25% när mitt lån inte gick att förlänga längre.
Dessutom betalar jag idag mindre i avbetalning på lånet än den vanliga förlängningsavgiften låg på.

jag har hört att om lånet gått till deras inkasso, har iof inget med själva frågan i tråden att göra. så kan man låna utav dom igen, men man måste vänta en månad innan dess, var vad dom sa till mig, vet dock inte om det gäller med betalnings anmärkning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp