Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus, beviljat med Betalningsanmärkning?

Hej
Jag vet att detta varit uppe förut men är det någon som tagit lån på vivus det senaste och fått det beviljat med Betalningsanmärkning
Jag har ett lån hos onea och ett hos vivus
Dock kan jag inte låna eftersom jag har skuld till onea
Men de säger att de inte beviljar med anmärkning
Jag har två st som jag hade då jag fick lån första gången av både vivus och onea
Detta var i höstas
Men nu säger både vivus och onea att de inte beviljar med anmärkning även om man är befintlig kund
Är det nån som lånat det sista?

fick lån av onea idag med skuldsaldo och 10 betalningsanmärkningar. befintlig kund.

Jag har märkt att 4 finance har väldigt dålig koll på vad som gäller för deras kunder. Jag har mailat deras kundtjänst om olika ärenden och fått flera olika svar varje gång. Det känns som att det är typ 18-19 åriga sommarjobbare/studenter som frågar sin chef som även han/hon har verkar varit inom företaget en kort tid.

Det som skrämmer mig med dem är att de inte ställer upp på sina egna villkor vad gäller avbetalningsplan i lånevillkoren står det:

6. Avbetalningsplan.

Låntagaren kan hos Vivus ansöka om att betala tillbaka sitt lån enligt en av Vivus fastställd avbetalningsplan. Uppläggningsavgiften för en avbetalningsplan är 170 kronor samt 50 kronor per avisering . De regler som gäller för ansökan om lån gäller även vid en ansökan om avbetalningsplan. Den ränta som utgår för lån som betalas tillbaka enligt avbetalningsplan är i enlighet med vid var tid gällande prislista som finns att hitta på Vivus hemsida eller lämnas av Vivus kundtjänst.

När jag bad om en plan fick jag till svar att det kunde jag få när lånet var på väg till KFM eller när jag inte fick förlänga längre. Vad som inte står där att de kräver 25% av kapitalskulden innan de lägger upp en avbetalningsplan.

Kan någon som är duktigare än vad jag är förklara var i punkt 6 det står detta jag kan inte se det.

Det som skrämmer mig med dem är att de inte ställer upp på sina egna villkor vad gäller avbetalningsplan i lånevillkoren står det:

6. Avbetalningsplan.

Låntagaren kan hos Vivus ansöka om att betala tillbaka sitt lån enligt en av Vivus fastställd avbetalningsplan. Uppläggningsavgiften för en avbetalningsplan är 170 kronor samt 50 kronor per avisering . De regler som gäller för ansökan om lån gäller även vid en ansökan om avbetalningsplan. Den ränta som utgår för lån som betalas tillbaka enligt avbetalningsplan är i enlighet med vid var tid gällande prislista som finns att hitta på Vivus hemsida eller lämnas av Vivus kundtjänst.

När jag bad om en plan fick jag till svar att det kunde jag få när lånet var på väg till KFM eller när jag inte fick förlänga längre. Vad som inte står där att de kräver 25% av kapitalskulden innan de lägger upp en avbetalningsplan.

Kan någon som är duktigare än vad jag är förklara var i punkt 6 det står detta jag kan inte se det.

Idag sa de också att de där 25 procenten skall betalas inom 10 dgr. Tycker de blir värre och värre

Idag sa de också att de där 25 procenten skall betalas inom 10 dgr. Tycker de blir värre och värre

Var i texten om avbetalningsplan står det att man måste lägga 25% först kan någon se det så jag vet vad jag ska säga när jag ringer för mejla är ingen idé det tar flera timmar att få svar.

Är inte det som står i lånevillkor juridiskt bindande på något sätt har de rätta att skriva på ett sätt men inte följa det?

Jag kommer efter semestrarna ringa en jurist och fråga om de inte måste följa det som står i lånevillkoren.

Är inte det som står i lånevillkor juridiskt bindande på något sätt har de rätta att skriva på ett sätt men inte följa det?
Det avtal man får vid lån avslutas med:
Låntagaren instämmer att lånets allmänna villkor är en del av låneavtalet.
Detta innebär att villkoren gäller som en del av avtalet och därmed förbinder sig 4Finance (Vivus) att också följa dem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp