Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus av-delbetalning

Hope13, du har väl inget att förlora på att skicka en förfrågan med mail. Antingen så får du din avbetalningsplan direkt eller så svarar de med att de vill att du ringer. Eller så kanske de ringer upp.

Jag mailade de flera gånger och enligt dom var jag fortfarande i fas med lånet så de tyckte det var onödigt att göra en avbetalningsplan..

Min sambo hade ett lån på 4000 där i slutet på 2012 som hon fick avbetala med 457kr/månad. Det betalade vi sista gången på i feb och var in och kollade på "Mina sidor" nyligen och det visade sig att det låg en skuld på 564kr, så vi ringde dit och fick svaret att det var kostnader sen avbetalningsplanen, även fast att det var färdigbetalat i feb.

Medan jag å andra sidan har ett lån på 8000 som dom vägrar att låta mig avbetala. Dom vill att jag ska betala förlängningsavgiften och hytta in extra så det betalas den vägen.

så funkar det du måste förlänga lånet i ett år, 12 månader sedan kontaktar de själva för en avbetalningsplan, de kommer inte gå med en avbetalningsplan efter 2-3 månad, dvs det kommer blir dyrt.

så funkar det du måste förlänga lånet i ett år, 12 månader sedan kontaktar de själva för en avbetalningsplan, de kommer inte gå med en avbetalningsplan efter 2-3 månad, dvs det kommer blir dyrt.

Jag fick avbetalningsplan efter en förlängning, dock var de rätt envisa och försökte pracka på mig att jag skulle förlänga istället. Efter att ringt dem vid varje påminnelse fick jag vid typ 3dje försöket beviljat en plan. På ursprungsbeloppet 10 000 plus ränta, betalade jag först 2500, därefter 1600*6.

Så mitt tips är att ivänta tills det går till inkasso och stå på er och hänvisa till deras villkor där det står att de ska erbjuda en plan, för självklart vill de skrämma folk till att förlänga då de tjänar hutlöst på det.

Är det någon här som fått avbetalningsplan hos Vivus när ni fortfarande "legat i fas" med lånet?
Jag har lån på 8.000:- hos dem, och förlängt 5 gånger. Ringde dem idag och bad om en avbetalningsplan enligt deras egna villkor och fick nej som vad jag kan se alla här har fått så länge det inte gått till inkasso.

VIVUS är riktigt luriga.. vissa får avbetalning.. vissa inte. Ringer du dom och frågar kommer de inte bevilja.. låter du sedan lånet gå till inkas och ringer deras inkasso avdelning så kommer de förs inte bevilja heller.. de kommer hänvisa till förlänging + delb. Men många här har lyckats få igenom en riktig avbetalning så det är väl bara att stå på sig. jag tror de beviljar som sista utväg innan KF. Många vågar inte vänta så länge utan förlänger då istället.

VIVUS är riktigt luriga.. vissa får avbetalning.. vissa inte. Ringer du dom och frågar kommer de inte bevilja.. låter du sedan lånet gå till inkas och ringer deras inkasso avdelning så kommer de förs inte bevilja heller.. de kommer hänvisa till förlänging + delb. Men många här har lyckats få igenom en riktig avbetalning så det är väl bara att stå på sig. jag tror de beviljar som sista utväg innan KF. Många vågar inte vänta så länge utan förlänger då istället.

Anledningen till att jag frågar är att jag funderar på att anmäla dem. Då de skriver i sina villkor att man kan ansöka om avbetalningsplan så får man uppfattningen att det också går att få det under ordinarie lånetid istället för att behöva förlänga. Men är det då så att ingen får en plan så länge man skött sina förlängningar och inte hamnat efter och man fortfarande har möjlighet till förlängning så vill jag påstå att det är direkt vilseledande det som står i deras villkor, och att det endast finns med där som ett sätt att locka folk att låna av dem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp