Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus (4finance) vägrar avbetalning

Dom gör nog lite som dom vill å olika från fall till fall....först fick jag betalplan på 2500 kr i månaden....kunde betala första sen andra fick jag anstånd om jag betalade dubbelt 3:de månaden....försökte där få till att bara betala ett belopp, dvs 2500 där var dom omöjliga. Trots att dom vägrade betalplan dröjde det faktiskt länge innan de skickade till kfm.
Skulle också in med en högre summa, spelade med där och sa att jag behövde ett par dagar på mig för att kolla möjligheterna....gjorde upp att jag skulle återkomma inom 1 vecka med besked, väntade ytterligare nån dag och sa att jag absolut inte hade nån möjlighet att lösa det högre beloppet....till slut gick dom med på en betalplan trots allt....dom är vidriga men orkar man så kan det vara värt att försöka tjata till sig en betalplan.
Har nu lyckats lösa vivus efter dom skickat till kfm, både vivus och onea, löste som sagt vivus ocg fick betalplan på onea med 500 kr de första 6 månaderna sen 1000 kr i 6 månader och efter det ska ny kontakt tas.....men dom är vidriga! Jag bestred hos kfm och hamnade då hos en tjej på en annan del av vivus som var otroligt hjälpsam och förstående.

Tack för ditt svar!

Hur blev det med KFM sedan, fick du anmärkning av detta? Eller slapp du undan med tanke på att du löste det direkt med Onea/vivus?

Sen undrar jag hur du gjorde när du bestred. Alltså uppgav du någon specifik anledning eller varför gjorde du det? :)

Tack!

Har också försökt med många mail och telefonsamtal till deras inkasso men de har vägrat! De är de värsta! Usch!!
Nu har jag släppt alla mina skulder till kfm och har en löneutmätning att vänta.. fanns ingen annan lösning för mig.
Svårt att hålla igång för många avbetalningsplaner ...

Lycka till och hoppas det löser sig för dig!!

Låt det gå till inkasso, mycket lättare att få till bra avbetalningsplaner där. För mig tog de bort en hel del av räntan och jag fick betala det belopp jag kände att jag kunde betala av (500:- Onea resp 1000:-/mån Vivus)

Har också försökt med många mail och telefonsamtal till deras inkasso men de har vägrat! De är de värsta! Usch!!
Nu har jag släppt alla mina skulder till kfm och har en löneutmätning att vänta.. fanns ingen annan lösning för mig.

Konstigt att de behandlar alla olika :-/ För mig var det inga problem. Men jag har nu också släppt allt till KF, inkl dessa, och har utmätning ;-)

Man kommer till en gräns där det inte funkar längre att fixa o trixa varje månad för att ändå se att det inte går ihop sig på långa vägar...
Släppte allt mitt i november, ingen löneutmätning ännu men kommer nog igång inom kort.

Nä det tar oerhört på krafterna :-( Känns så skönt nu att bara göra de vanliga räkningarna, och slippa allt trixande hälften av månadens dagar. Och ha MER pengar över :) Önskar jag släppte tidigare! Jag slutade betala alla lån i Maj-15 och hade första utmätningen i sep.

Ring dom o säg du vart i kontakt med kommunens konsumentombudsman och ekonomirådgivare, o säg att de undrar varför inte en betalplan kan ordnas, och lägg in god inkassosed..

Men har du haft en avbetalningsplan förut som du brutit el nåt? Varför ska de va såna?

Tack för ditt svar!

Hur blev det med KFM sedan, fick du anmärkning av detta? Eller slapp du undan med tanke på att du löste det direkt med Onea/vivus?

Sen undrar jag hur du gjorde när du bestred. Alltså uppgav du någon specifik anledning eller varför gjorde du det? :)

Tack!

Bestred båda för att köpa mig tid...vivus hann dom skicka till tingsrätten men eftersom jag löste det innan tingsrätten hann behandla det så kunde vivus.se återkalla det....onda valde dom då att inte skicka till tingsrätten eftersom jag löste vivus helt ...efter det gjorde vi upp en betalplan. Hon jag hade kontakt med då var jätte bra....

"Vivus" är inte omöjliga.Jag hade en skuld för ett antal år sedan som jag fick avb-plan på.Den fråga jag fick var hur mycket jag kunde betala i månaden.Svaret blev 1200kr.Dom kanske inte är så hjälp samma längre nu då.Men om man inte följer planen,så skickas den omedelbart till KF,vilket klart och tydligt finns skrivit på det pappret man få hem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp