I
idiot2
Gäst
Poäng: 0
Dom gör nog lite som dom vill å olika från fall till fall....först fick jag betalplan på 2500 kr i månaden....kunde betala första sen andra fick jag anstånd om jag betalade dubbelt 3:de månaden....försökte där få till att bara betala ett belopp, dvs 2500 där var dom omöjliga. Trots att dom vägrade betalplan dröjde det faktiskt länge innan de skickade till kfm.
Skulle också in med en högre summa, spelade med där och sa att jag behövde ett par dagar på mig för att kolla möjligheterna....gjorde upp att jag skulle återkomma inom 1 vecka med besked, väntade ytterligare nån dag och sa att jag absolut inte hade nån möjlighet att lösa det högre beloppet....till slut gick dom med på en betalplan trots allt....dom är vidriga men orkar man så kan det vara värt att försöka tjata till sig en betalplan.
Har nu lyckats lösa vivus efter dom skickat till kfm, både vivus och onea, löste som sagt vivus ocg fick betalplan på onea med 500 kr de första 6 månaderna sen 1000 kr i 6 månader och efter det ska ny kontakt tas.....men dom är vidriga! Jag bestred hos kfm och hamnade då hos en tjej på en annan del av vivus som var otroligt hjälpsam och förstående.
Tack för ditt svar!
Hur blev det med KFM sedan, fick du anmärkning av detta? Eller slapp du undan med tanke på att du löste det direkt med Onea/vivus?
Sen undrar jag hur du gjorde när du bestred. Alltså uppgav du någon specifik anledning eller varför gjorde du det?

Tack!