Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill inte mer

Varje dag ser jag mig i spegeln och undrar. Vem är den här idioten som satt sig i denna situation. Mitt självhat kväver mig sakta men säkert.
Jag vet inte just nu hur jag ska orka mer. En månad till av att böna och be för att överleva.
Någon skrev i en annan tråd att vi kanske betraktas som kräk av låneföretagen. Det är inget mot hur jag betraktar mig själv. Jag har ett välordnat liv. Inga beroenden. Utan bara en gång i tiden trott att ett lån var lösningen. Aldrig kunde jag föreställa denna mardröm. Aldrig kan jag önska min värsta fiende detta. Men vad gör det, jag är ju bara ett kräk. Hoppas andra på forumet kämpar på och lyckas en efter en.

Kan säga att jag varit i kontakt med alla ansvariga myndigheter om vissa av bolagens grisiga beteenden men de skyller på varandra eller lagstiftning.

Du är inget kräk bara för att du har tagit lån det får du bara inte tro. Jag har själv befunnit mig i din situation och vet hur jag såg på mig själv och hur jag mådde. Jag vet att du skrev i juni att du kämpade med att klara dig undan från kfm och det kan du vara stolt över. Men vad skulle det innebära för dig om du ändå släppte allt skulle det vara katastrof eller har du bestämt dig att inte göra det? Det är inte fel att släppa allt om det absolut inte går på annat sätt men jag kan förstå om du inte vill det ändå. Men du är inget kräk bara för att du har skulder. Det är de som lånat ut till dig som är usla kräk som skor sig på dig som inte har något annat val. Kram

Varje dag ser jag mig i spegeln och undrar. Vem är den här idioten som satt sig i denna situation. Mitt självhat kväver mig sakta men säkert.
Jag vet inte just nu hur jag ska orka mer. En månad till av att böna och be för att överleva.
Någon skrev i en annan tråd att vi kanske betraktas som kräk av låneföretagen. Det är inget mot hur jag betraktar mig själv. Jag har ett välordnat liv. Inga beroenden. Utan bara en gång i tiden trott att ett lån var lösningen. Aldrig kunde jag föreställa denna mardröm. Aldrig kan jag önska min värsta fiende detta. Men vad gör det, jag är ju bara ett kräk. Hoppas andra på forumet kämpar på och lyckas en efter en.

Nej nej, så ska du absolut in tänka! Du är inte ensam om tankar som dessa. Du är inget kräk. Ett kräk tänker inte som du. Du är en skötsam individ som bara haft lite otur under en period i livet. Det är bara att kämpa vidare! Har du ett arbete just nu finns det stora möjligheter att leva ett drägligt liv trots skulder hos KFM.

Oftast hamnar man i allt värre lånesituation för att man har för hög betalningsmoral, man tar lån för att lösa andra lån och allt blir som en snöbollseffekt, till slut klarar man inte av det. Bättre vore om fler vågade bryta lånekarusellen i ett tidigt skede och släppa allt till KFM. Jag vet allt om självförakt, har också haft den ångesten, det går över och du är absolut inget kräk! Kanske skulle du ta kontakt med kommunens skuldrådgivare?

får tårar i ögonen när jag läser det du skrivit, känner igen känslan av självförakt, mest klandrar jag mig själv för att det är mitt fel att min dotter inte fick det sommarlov hon hade kunnat få om jag inte hade de ekonomiska problemen jag har och som jag kämpat med ett tag. Ser bilder på Fb på vänners barn som badar i varma hav, åker till Liseberg och allt annat och då gråter jag och skäms skäms skäms och hjärtat blöder och självföraktet är på topp.

Lycka till! Kämpa är det enda vi kan göra.

Tack för era fina och omtänksamma svar. Jag befinner mig i en situation där jag inte kan släppa allt till KFM eftersom hela mitt övriga liv kommer att rasa då. Tyvärr önskar jag att jag kunde det. Jag behöver kraft och tur och kloka råd för att komma ur detta.

Att du inte kan släppa till Kfm för att ditt övriga liv kommer att rasa, det förstår jag helt och fullt och ditt privatliv är din ensak. Det du då måste göra är att på något sätt komma vidare och ändra din nuvarande situation för att inte gå under ekonomiskt och mentalt. Jag vet hur det är att leva under stor ekonomisk press när hela ens vakna tid går åt till att försöka lösa så man kan betala sina skulder månad för månad och ha råd att köpa mat. Men du har visat kämparanda tidigare och det gäller nu att hitta den igen du vet också att vi här på forumet försöker att hjälpa dig när vi kan så fråga på så svarar vi. Men ge aldrig upp livet är värt mer. Kram

Tack. Ska samla kraft och beskriva min situation för att se om vänliga själar i detta forum kan ge andra infallsvinklar.

Att du beskriver din situation utan att du utlämnar för mycket av ditt privatliv tycker jag är en mycket bra idé då kan du få fler direkta råd och jag hoppas också att det kan ge dig kraft att orka gå vidare och må bättre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp