Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill inte mer

Tack. Hjälper gärna även andra, om inte på annat sätt, så åtminstone som avskräckande exempel. Hoppas sådana som funderar på att ta lån och hamna i detta helvete läser igenom mycket i detta forum och tänker till en och två gånger.
Jag är så besviken på ansvariga myndigheter som inte vill sätta stopp för detta. Jag har det största ansvaret själv men så länge det finns snabba lösningar så finns det svaga själar som mig.

Dagens tidning. Tror dock att det inte händer något. Varför kan de inte reglera dessa ockerräntor. Skulle så gärna att det skulle prövas i domstol igen.

Bilagor

• WP_20150805_14_19_05_Pro.jpg
    WP_20150805_14_19_05_Pro.jpg
    2 MB · Visningar: 12
Ja, det är ju totalen av folket som är problemet i politisk aspekt. Alltså att finns det negativa möjligheter till olika saker, exempelvis lån, droger och allt möjligt det kan vara, så kommer alltid en andel ramla ner i det. Det är det som är så ansvarslöst av makthavarna i det här landet.

Man har ingen fungerande kontrollfunktion, man samarbetar och är snarare beroende av saker man vet är dåliga och fel, man har inga straff av värde och hela rättssamhället i Sverige är ju totalkorrupt därtill.

Det är så sorgligt. Var väldigt nära förra året att bestrida ett lån som omfattades av ockerräntor. Men blev sen rädd att det skulle bli offentligt. Vilken makt de därmed har.
Jag har förklarat detta moment 22 till alla ansvariga myndigheter och rättsväsendet men som du säger Kryss - det är ju folkets fel... Åh så arg jag är idag.

Det är så sorgligt. Var väldigt nära förra året att bestrida ett lån som omfattades av ockerräntor. Men blev sen rädd att det skulle bli offentligt. Vilken makt de därmed har.
Jag har förklarat detta moment 22 till alla ansvariga myndigheter och rättsväsendet men som du säger Kryss - det är ju folkets fel... Åh så arg jag är idag.
Jag förstår att du ändrade dig och inte drev saken vidare man vill ju inte bli utpekad som en som har dålig ekonomi och tar smslån Sen inser man att ens personliga åsikt inte kan göra något till att ändra saken då man inte har stöd av rättsväsendet.

Precis så är det. Har också läst det du länkade till och mycket annat. Men backade i sista stund. Så sjukt tråkigt. Och fegt kanske men jag måste skydda mina närstående och mitt jobb.

Tycker inte alls det är fegt däremot har man skamkänslor för att man inte kan ta hand om sin ekonomi och vill inte att det ska drabba andra.

Mmm men samtidigt vill jag så gärna ändra systemet. För min och alla andras skull. Det här är inget värdigt liv emellanåt. Vi är inga brottslingar men behandlas som sådana. Den ekonomiska situationen blir som ett fängelse.

Jag förstår precis vad du menar men så länge ingen kan dömas för ocker så är det bara önsketänkande från den "lilla människan" att kunna ändra på detta tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp