Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill bli skuldfri

Du har fel. En arbetsgivare får inte säga upp någon pga hens skulder hos KFM. Förstår att d kanske inte är så kul ”att nån läcker” på jobbet men du kan rent arbetsrättsligt inte bli av m ditt jobb. Har själv skulder utmätning OCH ett kvalificerat administrativt yrke: skiter fullständigt i om nån vet om min situation.
Jo, de får dem. Du får inte jobba vid kassan tex på Ica om du har skuld, betalningsanmärkningar mm.

Då måste det framgå innan du anställs. Annars omplacering.
På min arbetsplats så hade kfm skulder inneburit omplacering till någonstans där det råder arbetsbrist. Alla arbetsuppgifter skulle plockas omedelbart. Och eftersom vi jobbar med administration så finns inga andra arbetsuppgifter än sådant som skulle plockas bort. Det är helt enkelt en för stor frestelse i att vara under ångest över kfm samtidigt som man kanske hanterar hundratusentals kronor per månad.

Hej
Jag är student och har själv 5 delbetalningar i olika företag. För att samla ihop allt ca 100 tusen. Finns det någon bank / långivare. Som är seriöst/låg ränta. Som kan ge lån till en som enbart har csn som ekonomikälla? Tanken på delbetalningar man har så kanske kreditvärdet även påverkas. Jag behöver tips? För under sommaren får man inte CSN, man bör sommarjobba. Men i år kan jag inte pga giltigskäl. De skulle underlätta, så mycket om man hade allting samlad på ett ställe? Har ni erfarenhet av kommunens skuldrådgivare, har de makten , möjlighet att hjälpa en kunna få lån?

Hej
Jag är student och har själv 5 delbetalningar i olika företag. För att samla ihop allt ca 100 tusen. Finns det någon bank / långivare. Som är seriöst/låg ränta. Som kan ge lån till en som enbart har csn som ekonomikälla? Tanken på delbetalningar man har så kanske kreditvärdet även påverkas. Jag behöver tips? För under sommaren får man inte CSN, man bör sommarjobba. Men i år kan jag inte pga giltigskäl. De skulle underlätta, så mycket om man hade allting samlad på ett ställe? Har ni erfarenhet av kommunens skuldrådgivare, har de makten , möjlighet att hjälpa en kunna få lån?
Nej, skuldrådgivarna i kommunen kan hjälpa dig sätta upp en budget om du har ett överskott jämfört med dina skulder. Har du inte det kommer du enbart få rådet att släppa till KF.
De hjälper dig inte att få lån eller förhandla dina lån.

om du bara har 100k i skulder (drömscenario för de flesta här) och håller på med en utbildning så kommer du förmodligen kunna betala av dina skulder väldigt enkelt när du kommer ut i arbetslivet. KF utmäter inte CSN.

Du har fel. En arbetsgivare får inte säga upp någon pga hens skulder hos KFM. Förstår att d kanske inte är så kul ”att nån läcker” på jobbet men du kan rent arbetsrättsligt inte bli av m ditt jobb. Har själv skulder utmätning OCH ett kvalificerat administrativt yrke: skiter fullständigt i om nån vet om min situation.
Testa att ha en tjänst som är säkerhetsklassad och återkom om du får behålla den med skulder hos Kronofogden.

Testa att ha en tjänst som är säkerhetsklassad och återkom om du får behålla den med skulder hos Kronofogden.
Det går, är man bara ärlig ang omständigheterna kring skulderna så görs en helhetsbedömning av arbetsgivare, iaf klass 2-3
Är själv sedan 30+ år säkklassad, och har samt haft ett antal ärenden genom åren.

Senast ändrad:
Det går, är man bara ärlig ang omständigheterna kring skulderna så görs en helhetsbedömning av arbetsgivare, iaf klass 2-3
Är själv sedan 30+ år säkklassad, och har samt haft ett antal ärenden genom åren.
Har du självmant berättat om din situation för att "det är bättre att förekomma än att förekommas"?

Har du självmant berättat om din situation för att "det är bättre att förekomma än att förekommas"?
Vi har haft flera personliga möten genom åren, där det först har gjorts säkkontroller och sedan har det varit krav på att ta upp rådande ekonomi.
Att ljuga om detta är det sämsta man kan göra eftersom det är lätt för arbetsgivaren sitta med facit i hand.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp