Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vill bli skuldfri

Nu räknade jag alltihop, månadsinkomst totalt 48000kr, utgifter 51000kr. Herregud…
Nej, tänk inte så där.

Jag menar, det här är jobbigt. Jag är själv mitt i det, så jag vet. Men du kan inte tänka så. Tänk istället att nu har du tagit första steget till kontroll över situationen.

Hur jag hamnade i skiten var att jag förlorade kontrollen. När jag blev sjuk slutade jag öppna posten. Jag ville inte veta, och förträngde allt. När jag bestämde mig för att återta kontrollen så hade jag precis den reaktionen som du har. Att det var för stort, för mycket. Men nu när du har full översikt, så kan du ta kontroll. Nästa steg är att jämka era 48k och 51k, och att göra det hållbart över tid. Det går att göra.

Försök hitta ett sommarjobb, ifall det går. Mycket säsongsbaserat bör finnas snart.

förstår precis, för min del är det också överkonsumtion och dålig impulskontroll som ligger till grund, och sedan lånar man för att kunna betala, vilket enbart ökar skuldbördan och över flera år blir det mycket.
Jag skulle råda dig att inte ta lån för att betala, även om det är lockande. Det är en ond spiral och går snabbt utför.

din partner kan inte få utmätning för dina skulder, får du löneutmätning (vilket inte går då du har 0 inkomst och CSN räknas inte som inkomst) så är det bara dig det gäller, om inte din partner står med på skulderna då men det är ju osannolikt då du skriver att han inte vet om att du är skuldsatt.

försök härda ut utan att ta nya lån, försök fixa ett sommarjobb eller prata med dina långivare om situationen.

hoppas allt går vägen och du kan vara skuldfri i slutet av året som du skrev. :)
Det är första gång, jag befinner i en sådan situation. Tack för rådet, uppskattas. Jag försöker sälja en del ägodelar för kunna betala 2 månader. Därpå kommer jag kunna betala av skulderna som vanligt. Jag har delbetalning hos qliro samt anifyn. Det är inkasso jag oroar mig, för alektrum. Är de verkligen så hårda med att skicka till KF om man missar förfallodag, kan dem ändå skicka om man betalar en mindre summa än enligt avbetalningsplan?
min partner står inte för skulden. Men jag äger 50 procent av huset som vi har gemensamt. Kan jag riskera den vid utmätning.
Jag ringde KF, för fråga vad de innebär att hamna hos dem. Hen informerade mig att de gör utmätning på allt man äger, de kan även ta bil som man lånar om polisen stoppar än, din man kommer bli informerad av hos, om vi utmäter huset sa hen. Kan dem verkligen göra något sånt? De rör om ca 40 tusen? Hos alektrum.
Jag är en npf- förälder till en 3 årig, därför har jag svårt att sommarjobba. Men har ändå sökt. Har informerat alektrum men de bryr sig inte.

Är dr inte bättre ha en lån/ en ränta än några delbetalningar samt en inkasso avbetalning?
jag har spärrat mig själv från Alla tänkbara delbetslningar
Qliro, Klarna, Svea, Escter, collector etc. så jag kommer inte hamna i ond cirkel mer, vill bara bli skuldfri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp