Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill bli skuldfri

Hej allihopa!
jag är en av många som har hamnat i skit situation. Har 1.315.000 kr blanco, tillsammans med min fru. Varje månad är så jäkla kämpigt för oss. Jag tjänar 27.900kr i månaden, min fru 32.000kr.
Befintliga lån:
Entercard: 314.000kr - 5449 kr i månaden
Nordax: 198.579 kr - 3080kr
Santander : 204.860kr - 2600kr
Marginalen: 316.124 - 3760 kr
Brocc: 135.500kr - 1494 kr
Betalkoll: 18000 - ca 450 kr i månaden
Utan uc
Expresskredit: 14.800 kr - 856kr
Ferratum: 16400 kr - 657 kr
6 ff, 1,8% risk (3 ff försvinner fram till 4 juli)
Hyresrätt, inte så mycket som jag kan sälja.
Vi känner att vi inte orkae mer, men jag får inte släppa till kf. Kan ha stora problem på jobbet tom.
hur skulle ni göra? Vi går back varje månad och trollar pengar med att låna för att kuna betala. Har ni något förslag? Jag är jätte tacksam för alla tips!
Mvh!

Hej allihopa!
jag är en av många som har hamnat i skit situation. Har 1.315.000 kr blanco, tillsammans med min fru. Varje månad är så jäkla kämpigt för oss. Jag tjänar 27.900kr i månaden, min fru 32.000kr.
Befintliga lån:
Utan uc
Vi känner att vi inte orkae mer, men jag får inte släppa till kf. Kan ha stora problem på jobbet tom.
hur skulle ni göra? Vi går back varje månad och trollar pengar med att låna för att kuna betala. Har ni något förslag? Jag är jätte tacksam för alla tips!
Mvh!
Ni tjänar 60k per månad och bor i hyresrätt, säg att er hyra är 10k, era lån är på ~19k i månaden, bortsett från el, försäkring osv vart går dom andra 30k till? Svårt o se att ni går back

Det är antagligen 60k före skatt. Oavsett borde ju 45k täcka utgifterna å mer därtill kan man tycka.

Ring runt och be om en betalningsfri månad och försök släcka de minsta krediterna. Det lär fungera om ni tillsammans har ~45-47k efter skatt. Vissa kanske till och med kan erbjuda 2 betalningsfria månader. Jag har själv lyckats med det hos Entercard, Avida, marginalen och Santander utan någon diskussion.

Lycka till!

Hej allihopa!
Befintliga lån:
Utan uc
Mvh!
Sammanställ alla utgifter och inkomster. ovan är bara lånen och de totala kostnaden är under 20K i månaden. Det bör täckas av en lön. Vilka andra kostnader gör att det inte går ihop. Tror detta är ett större bekymmer att ni inte planerar er ekonomi än att skulderna är för stora.
1. Sammanställ alla lån med ränta, lånebelopp, löptid och månadsbelopp.
2. Gör samma för alla andra levnadsutgifter. Konsumentverket har en bra site där man kan se vad man kan budgetera. Eller använd era konton för att se vilka utgifter som ni har varje månad.
3. Sammanställ alla era inkomster.

Då har ni koll på era utgifter för att sedan kunna se vad som behövs för att ni skall få det bättre.
För att komma ner i kostnader och få bättre ekonomi:
1. Släcka och stäng alla krediter. Ni klarar inte av att ha dessa tillgängliga. Det sabbar UC och ekonomin pga det är dyra. Släck Ferratum och Expresskredit ASAP!
2. Ansök om jämkning, det ger flera tusenlappar i månaden.
3. Gör en budget och SPARA istället.

Det finns hjälp att få genom kommunens skuldrådgivare. Det är gratis och de har tystnadsplikt. Man kan ta kontakt med de innan det är för sent.

Om Era uppgifter stämmer måste ni, även om ni tar bort Era kostnader för lånen, ha rätt stora utgifter för övrigt. Vart tar pengarna vägen? Mat? Spel? Bilar? Abonnemang? Drivmedel? Shopping? Ni borde kunna få ordning på Er ekonomi bara genom att göra en månadsbudget och då se vart pengarna tar vägen och sedan minska onödiga kostnader. Om Era uppgivna löner är före skatt ( brutto) borde ni få ut kring 45 000 kr i månaden. Om hyran är 10 000 kr och lånen 20 000 kr har ni kvar 15 000 kr att leva på.
Vart tar dessa 15 000 kr vägen är frågan ni bör ställa Er?

Hej, ber om ursäkt att jag inte har svarar hittills. Jag var lite otydlig med inkomster, min fru har 24000kr efter skatt, och jag har ca 21.000kr efter skatt. Hyra ligger på 9800kr, sen har nordax lån 2600kr i månaden, plus remmember som ligger på 4600kr i månaden, hon har fairlo också 1790kr i månaden och klarna, abonnemang, skola mm totalt 21-22000kr i månaden. Mina lån kostar totalt 23239 kr i månaden, och på sånt sätt går vi i back varje månad. Sålde allt jag kunde och betalade expresskredit helt och betalade 14.000kr ferratum, hade inte tillräckligt för hela skulden hos ferratum. Hade kontakt med min bank, och en lurig kille nästan lovade att de skulle kunna hjälpa oss, men återkom med besked att kreditboard avslog ansökan. Han sa att de kan täcka hela skulden. Nu är det som sagt, jag kan inte släppa allt till kf pga jobbet (riskerar att bli av med jobbet) pga allting är offentligt med för-efternamn och personnummer. Tycker ni att det är helt kört eller vi kan på något sätt att klara oss?

Hej, ber om ursäkt att jag inte har svarar hittills. Jag var lite otydlig med inkomster, min fru har 24000kr efter skatt, och jag har ca 21.000kr efter skatt. Hyra ligger på 9800kr, sen har nordax lån 2600kr i månaden, plus remmember som ligger på 4600kr i månaden, hon har fairlo också 1790kr i månaden och klarna, abonnemang, skola mm totalt 21-22000kr i månaden. Mina lån kostar totalt 23239 kr i månaden, och på sånt sätt går vi i back varje månad. Sålde allt jag kunde och betalade expresskredit helt och betalade 14.000kr ferratum, hade inte tillräckligt för hela skulden hos ferratum. Hade kontakt med min bank, och en lurig kille nästan lovade att de skulle kunna hjälpa oss, men återkom med besked att kreditboard avslog ansökan. Han sa att de kan täcka hela skulden. Nu är det som sagt, jag kan inte släppa allt till kf pga jobbet (riskerar att bli av med jobbet) pga allting är offentligt med för-efternamn och personnummer. Tycker ni att det är helt kört eller vi kan på något sätt att klara oss?
Lite nyfiken på vilken bank det var och hur hade de tänkt att hjälpa er, även om det inte blev så?

Har ni båda jämkat ? Isåfall vore det ypperligt att söka jämkning och få ner i plånboken för att kunna betala mer på lånen i några månader

Det kan jag hålla med om! Det bästa råd jag fått härinne tror jag, att jämka och slippa jobba livet ur mig helt jämkar sen kanske tre år nu och blir en del mer i lön varje månad!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp