Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilket är Bästa Kreditkort med Bonus?

Du får 25 öre/l i fast rabatt och 40 öre/l extra var femte tankning. Över fem tankningar får du (4 x 25 öre) + (1 x (25 + 40) öre) = 165 öre. Delat på 5 tankningar blir det i snitt 33 öre/liter.
Om vi antar ett snittpris på 20 kr/l, tankar du för 80 000 kr / 20 kr = 4 000 liter per år. 4 000 liter * 0,33 kr/l = 1 320 kr per år.

Får du tillbaka dom pengarna oavsett? Så om du får cashback så är det tillbaka ca 1320kr + cashback.
Eller byts dessa 1320kr ut?

Så om du får säg 1% cashback på 80.000 kr = 800 kr. Får du 1320 för tankningen + 800kr cashback = 2120 kr minus kortavgift.
Eller blir det att du endast får tillbaka 800kr minus kortavgift? I så fall förlorar du ju på det om du inte kan stacka dubbla bonusar.

Antar att kortavgift är ett par hundra kronor per år med?
Så det gäller att verkligen sköta kortet med perfektion och aldrig betala en krona i ränta om det ska vara värt cashbacken. Släpper man på det typ 1 gång per år ens så äts väll all vinst med cashback bort antar jag

Bra att du räknar, men jag måste rätta en grej där.

Cirkle K har ändrat sitt system - det är inte 25 öre + 40 öre på den femte tankningen längre, utan totalt 40 öre.
Så snittet blir inte 33 öre utan 28 öre/liter om man tankar fem gånger i följd. Jag tankar som sagt var fjärde dag.

Jag tankar för 70–80 000 kr per år och får i princip samma 25–40 öre per liter oavsett hur lojal jag är. Tankar jag för 80 000 - 100 000 per år, fortfarande 25 öre och 40 öre.

Man börjar nästan känna sig som den där snälla kunden som alltid kommer tillbaka men aldrig får mer än ett “tack för att du tankar hos oss”. Men men så är det.

Vad drar bilen per mil då? Går det hitta en bil liknande prisklass som drar 10% mindre?

Då blir det nog svårt att hitta en snålare bil

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp