- Meddelanden
- 1 250
- Mottagna reaktioner
- 650
- Poäng
- 637
Du har ett kreditkort. Säg Swedbank
Alla räkningar betalar du via en mellanhand (ex betalo) där fyller man i bankgiro och ocr så betalas det på via kredit. All mat och det man lever på betalar man på kredit.
Man lever som vanligt. Fast allt köps på kredit. När lönen kommer nollar man kreditkortet varje månad för att slippa räntan helt (ingen ränta på kreditkort om man betalar inom 30-60 dagar beroende på kort. Men man får alla förmåner i poäng/cashback/rabattprogram etc.
Sen nollar man lönekontot och lägger allt på börsen. Det vill säga: lönen är bara till för att nolla kreditkortet och till börsen. Man har aldrig pengar på kontot. Man kan givetvis ha en liten summa av vissa skäl. Men i princip inga pengar
På så sätt maximerar man både förmåner och avkastning. Att handla massa på gekås låter inte speciellt smart
Då förstår jag. Man betalar allt med kreditkortet och varje månad nollar man krediten då man sätter in allt igen och gör om samma process. Då är jag med.
En kvinna jag träffade, hon hade Amex och samlade poäng på flygresor och gjorde så som ovan.