Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilken riskprognos hade ni när ni sökte lån hos nystart finans?

Detta kostnadstak gäller endast högkostnadskrediter. "En högkostnadskredit är en kredit, ett lån, med effektiv ränta som uppgår till referensräntan plus 30 procentenheter. Hösten 2019 innebär det i praktiken en effektiv ränta på minst 30 procentenheter."
ja, och du menar att det inte är en högkostnadkredit hos nystart finans? Räntan och kostnaden definierar vad som är en högkostnadskredit.
"En högkostnadskredit är ett lån där den effektiva räntan är minst 30 procentenheter högre än den så kallade referensräntan. Referensränta."

Jag tog faktiskt erbjudandet från nystart finans från lendo.
Fick sms nu att nystart gav mig avslag, varför ens ge mig ett erbjudande från början.

Lika bra att de blev avslag, med deras extrema kostnader :)

ja, och du menar att det inte är en högkostnadkredit hos nystart finans? Räntan och kostnaden definierar vad som är en högkostnadskredit.
"En högkostnadskredit är ett lån där den effektiva räntan är minst 30 procentenheter högre än den så kallade referensräntan. Referensränta."
Det verkar inte vara klassad som högkostnadskredit om man googlar lite.
Ex lanapengar.expressen.se/hogkostnadskrediter/ så ser man vilka som är högkostnadskrediter samt förklaring längst ner. Så om Nystart Finans är det så skulle de behöva visa samma varning för låntagare som övriga högkostnadskrediter gör.

Sen att det är bisarrt och att det tillåts med så höga kostnader är ju en annan sak och inte okej.

Jag tog faktiskt erbjudandet från nystart finans från lendo.
Fick sms nu att nystart gav mig avslag, varför ens ge mig ett erbjudande från början.

Lika bra att de blev avslag, med deras extrema kostnader :)
Jag undrar främst varför du accepterade erbjundandet ö h t med tanke på inlägget som du själv postade igår ...? :rolleyes:

Man kan väl rimligtvis se lika långt bak som du själv. Alltså år. En gång i tiden när jag hade kontakt med dom gällde 3 månader utan spel.
Ja tror det med så långt som du själv kan se. Så på kontot med kortet på kan man inte se så långt typ 3 månader. Men dem andra spar och sånt som man inte har samma aktivitet på hela tiden kan du se betydligt längre

Jag fick erbjudande ifrån dom via Lendo förra veckan. Sökte och fick 150 000kr med en UC-risk på 72%, ett helt gäng med anmärkningar och 18 ff. Valde dock att tacka nej då ja läst mycket negativt om dom samt en horribel ränta på 24,8%… Vilket dock är förståeligt med en så pass dålig uc-score.
Låter helt otroligt. Jag provade en gång lendo med 12% uc risk, lön 330k, 1 ff och 10 anmärkningar, 5 är borta idag dock.

Fick inte ett enda förslag, inte ens nystart.

Hur kunde inte jag få ett erbjudande när du fick med en horribel uc score haha?

Eller har du typ 1 miljon i årsinkomst

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp