Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

vilken jävla skit dag

Någon i din närhet kanske kan hjälpa er att ta ett pantbrev i huset så det bli fullbelånat

Någon i din närhet kanske kan hjälpa er att ta ett pantbrev i huset så det bli fullbelånat
Hur fungerar det? När jag var på banken sist frågade jag hur de ställde sig till borgenärer. Då sa hon att de slutat använda borgenärer men det är kanske inte samma sak?

Finns det inga billigare hus i området? Eller hus man kan hyra? Eller del av hus? Förstår att det är en känslig ålder.

Finns det inga billigare hus i området? Eller hus man kan hyra? Eller del av hus? Förstår att det är en känslig ålder.
Kollar runt på hus att hyra men det är dåligt med det. Svårt att hitta något billigare. Tack för förslagen iaf ❤Hur går det för dig Tigerkatten?

Men det ska finnas en tråd här om pantbrev .Din man kanske kan köpa ut dig om det är bara du som har skulder ?Pantbrev söker man på Lantmäteriet

Hur fungerar det? När jag var på banken sist frågade jag hur de ställde sig till borgenärer. Då sa hon att de slutat använda borgenärer men det är kanske inte samma sak?
Gäldenär = den som lånar pengar
Borgenär = den som lånar ut pengar, typ banken
Borgensman = en som lovar att betala om inte gäldenären betalar.

Men det stämmer, borgen är en ganska dålig säkerhet egentligen, och det är nog över 10 år sedan man slutade använda det som kompletterande säkerhet till fastighetskrediter.

Det är ju dock möjligt för någon annan att låna på ert hus, med ert godkännande. Om kåken är värd 1000000 och lån finns på 600000, så är det ju 250000 som går att belåna utan att det blir för högt belånat. Det är fullt möjligt att ni låter den gode Lasseman att låna med pantbrev i ert hus som säkerhet. Jag får bolånevillkor på ett lån och allt är frid och fröjd, till den dagen när Lasseman inte kan eller vill betala på lånet längre, då vill banken realisera sin säkerhet och ljht får sin kåk såld hos kronofogden.

Gäldenär = den som lånar pengar
Borgenär = den som lånar ut pengar, typ banken
Borgensman = en som lovar att betala om inte gäldenären betalar.

Men det stämmer, borgen är en ganska dålig säkerhet egentligen, och det är nog över 10 år sedan man slutade använda det som kompletterande säkerhet till fastighetskrediter.

Det är ju dock möjligt för någon annan att låna på ert hus, med ert godkännande. Om kåken är värd 1000000 och lån finns på 600000, så är det ju 250000 som går att belåna utan att det blir för högt belånat. Det är fullt möjligt att ni låter den gode Lasseman att låna med pantbrev i ert hus som säkerhet. Jag får bolånevillkor på ett lån och allt är frid och fröjd, till den dagen när Lasseman inte kan eller vill betala på lånet längre, då vill banken realisera sin säkerhet och ljht får sin kåk såld hos kronofogden.
Tack för förklaringen!

Kollar runt på hus att hyra men det är dåligt med det. Svårt att hitta något billigare. Tack för förslagen iaf ❤Hur går det för dig Tigerkatten?

Jobbig situation :( kan inte annat än att skicka styrkekramar.
Har inte öppnat posten på minst en vecka, oansvarigt, men har bara inte orkat. Kraschar flera gånger om dagen när jag försöker tänka hur det ska gå i längden.

Har inte öppnat posten på minst en vecka, oansvarigt, men har bara inte orkat. Kraschar flera gånger om dagen när jag försöker tänka hur det ska gå i längden.
Fy vad jobbigt. Jag vet hur det känns, att inte orka öppna posten, hur ångesten blir större och större, tyngre och tyngre. Det märkliga är att vi alla här hittar kraften att fortsätta, kraften att orka vidare. Tänk vad vi kämpar. Jag måste säga att detta forum, att få möjligheten att skriva av sig til andra är guld värt.
Försök öppna posten. Sen kanske du kan vänta tills nästa fredag att öppna posten får du några dagars paus. Helt ok att känna så! Styrkekramar till er! ❤

Jag har gjort precis som du, låtit bli att öppna posten. Sticker huvudet långt ner i sanden men jag mår bättre under de perioderna. Nu har jag och min man bestämt att vi gemensamt ska öppna posten 2 dagar i veckan. Ångest!

Är så nervös inför mötet på banken imorgon! Det måste gå vägen! Har dock inte så stora förhoppningar men jag önskar sååå att vi får ett positivt besked!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp