Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

vilken jävla skit dag

Bara kollat igenom tråden lite snabbt men vet precis vilken sits du/ni är i. Var själv där för 2 år sedan. Att släppa allt var det bästa jag gjort...ångesten är borta nu och har löneutmättning. Ska så småningom söka skuldsanering...
Har ni kollat med bluestep om lån om eran bank säger nej?
Är ni gifta, då kan du ge din del som gåva till din man om ni äger halva huset var.
Hoppas det löser sig för er!

Tack P79! Ja, usch, det här önskar man inte sin värsta fiende! Kan man ge bort sin del av huset om det finns huslån som jag står med på?

Tack P79! Ja, usch, det här önskar man inte sin värsta fiende! Kan man ge bort sin del av huset om det finns huslån som jag står med på?
Nej. Då måste nån köpa ut dig o ni skriva ett äktenskapsförord som ni registrerar samt kunna visa vad du gjorde för dessa pengar mm
När vi sålde vårt hus. Använde vi bådas del av vinsten till att betala mina skulder. Så vi fick skicka in massa papper och kvitton på vad min man köpt ut mig för ur vårt gemensama hem. Vi skickade in papper på husförsäljningen, vinster. Fakturor som betalades. En förteckning på vad som ingick från hemmet som min man köpte ut mig ifrån. En advokat fixade detta. Massa papper och kvitton.

Så nu äger jag bara mina kläder. Min man är ändå den som köpt de mesta i vårt hem. Så alla kvitton står i hans namn och köpt med hans kort. Han har tjänstebil. Och alla motorcyklar stå enbart på honom.

Senast ändrad:
Nej. Då måste nån köpa ut dig o ni skriva ett äktenskapsförord som ni registrerar samt kunna visa vad du gjorde för dessa pengar mm
Då är det också kört då :( möte på banken om 20 minuter. Springer på toaletten och kräks av ångest! Fy, tänk om jag kräks på bankmannen. Jag reagerar med att kräkas när ångesten är för hög. Måste försöka samla mig!

Då är det också kört då :( möte på banken om 20 minuter. Springer på toaletten och kräks av ångest! Fy, tänk om jag kräks på bankmannen. Jag reagerar med att kräkas när ångesten är för hög. Måste försöka samla mig!
Ska hålla tummarna. De kommer gå fint! Andas!! ;) lycka till! Kramar

Bara kollat igenom tråden lite snabbt men vet precis vilken sits du/ni är i. Var själv där för 2 år sedan. Att släppa allt var det bästa jag gjort...ångesten är borta nu och har löneutmättning. Ska så småningom söka skuldsanering...
Har ni kollat med bluestep om lån om eran bank säger nej?
Är ni gifta, då kan du ge din del som gåva till din man om ni äger halva huset var.
Hoppas det löser sig för er!

En sån gåva är inte så mycket att ha om givaren är på obestånd. Gåvan kan återgå (återvinnas) genom en konkurs

Det gick bättre än förväntat. Bankmannen anser att vi har både betalningsförmåga och kapital i huset. Hon ska föreslå att vi får låna 550000 kr på huset. Men hon får inte ta beslutet själv utan hennes chef måste godkänna det. Chefen är på semester till nästa vecka. Hon kunde absolut inte lova något. Så jag vet egentligen inget mer. Blir en jobbig väntan.

Utan att blanda in känslor mm så kan jag inte låta bli att undra över det faktum när man har skulder upp över öronen och äger ett hus med övervärde men säljer inte huset Varför? Jag menar nu inget illa, jag vet själv hur det är att vara svårt skuldsatt och hade jag ägt ett hus hade jag ju sålt det först

Utan att blanda in känslor mm så kan jag inte låta bli att undra över det faktum när man har skulder upp över öronen och äger ett hus med övervärde men säljer inte huset Varför? Jag menar nu inget illa, jag vet själv hur det är att vara svårt skuldsatt och hade jag ägt ett hus hade jag ju sålt det först
Hej Zippi! Jag kan verkligen förstå din fråga, det kanske låter märkligt. För mig är vårt hus så mycket mer än bara ett hem. Mina barn är födda här och det är vår trygghet. Att sälja huset skulle påverka hela familjen, innebära skolbyte osv för barnen. Här vi bor finns inga lägenheter. Det kanske låter jätte konstigt men för oss betyder detta hem så oerhört mycket. Visst vore det ett jätte bra sätt att lösa ekonomin på men att sälja huset är det absolut sista alternativet. Det är mycket möjligt att vi snart inte har något alternativ. Får vi inte höja huslånet, kommer vi förmodligen inte ha något val.

Ska tillägga att hade jag inte haft barnen, hade jag inte tvekat att sälja. Kämpar nog extra för huset också eftersom jag själv genom jäkligt dåliga val satt min familj i denna situation. Skulle Var oerhört svårt att faca att jag även gjort så att vi förlorar vårt hem. Hur som så sätter jag mitt hopp på att vi få låna upp annars behöver huset säljas innan allt dimper ner hos kfm och det riskerar att utmätas

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp