Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

vilken jävla skit dag

Tack igen Nysart.

Har nu mejlat skuld-och budgetrådgivarna i min kommun och bett om en tid. Får se hur det går... Är rädd...
Du har inget att vara rädd för. När du väl börjar öppna dig, ställa frågor och få svar kommer du känna vilken kraft du får, ny energi då du inser att det var inte så farligt. :) De kommer säkert att ringa upp dig snart. Orkar du inte vänta så ring upp dom. :)

Jag har inte samma situation med hus och barn men släppte allt mitt i slutet av februari...snart ett år som gått otroligt fort märker jag när jag skriver detta inlägg. Håller med Jobaby, bästa jag gjort. Ångesten som kom krypande runt den 20:e varje månad om hur jag skulle kunna betala alla skulder är borta. KF är jättebra att ha att göra med som övriga sagt.
Mitt läge är skulder på ca 850' och jag har precis tagit emot bekräftelse från KF att min ansökan om skuldsanering är mottagen.
Bra initiativ att kontakta Budget och skuldrådgivare.

önskar innerligt att allt löser sig för dig!
Det är inte alltid lätt att bara sälja sin bostad när andra familjemedlemmar är inblandade, bodde man själv så är det ju en annan femma.
Känns i a f som en bra början att gå igenom läget med en skuldrådgivare!
förstår hur uppgiven du känner dig, men tro mig, det kommer att bli bättre. Önskar jag kunde sitta bredvid dig i din soffa med en kopp kaffe, det känns alltid bättre att anförtro sig ngn.
Bamsekram till dig!

Tack alla, betyder mycket för mig för era svar. Skönt att få skriva av sig.

Och Myra, hade gärna tagit en kopp kaffe och en pratstund med dig också. Även om jag har några runtomkring mig som jag kan prata med så är det liksom ingen riktigt som förstår hur det är att leva i det här kaoset. Kram

Tack alla, betyder mycket för mig för era svar. Skönt att få skriva av sig.

Och Myra, hade gärna tagit en kopp kaffe och en pratstund med dig också. Även om jag har några runtomkring mig som jag kan prata med så är det liksom ingen riktigt som förstår hur det är att leva i det här kaoset. Kram

Kram. Du är duktig som kämpar. Glöm inte det. Önskar vi alla kunde dricka kaffe tillsammans.

Blir så imponerad och glad över hur starka och positiva ni är! Var hämtar ni all kraft? Jag tror jag håller på att gå under, orkar inget mer. Hur ska jag få kraften tillbaka?

När jag släppte allt så va det kaos kunde inte sova om nätterna .Men nu konstigt nog sover jag gott jag har mat på bordet jag betala bara dom viktiga räkningarna så som vatten el sopor bolån resten få va till man kommer på fötter igen hoppas du tar rätt beslut lycka till

När jag släppte allt så va det kaos kunde inte sova om nätterna .Men nu konstigt nog sover jag gott jag har mat på bordet jag betala bara dom viktiga räkningarna så som vatten el sopor bolån resten få va till man kommer på fötter igen hoppas du tar rätt beslut lycka till
Tack, Nea75! Så härligt det låter att kunna sova gott och slippa fundera på vilka räkningar som ska prioriteras. Gör ett sista försök med banken på måndag och ber till gudarna att vi kan få höja vårt bolån. Om det inte går, har vi två alternativ att ta ställning till. Antingen får jag släppa till kfm och hoppas på att de inte utmäter huset. Eller så får vi sälja huset på egen hand och börja om. Alternativet att sälja huset känns förjävligt. Barnen har bott hela sina liv här och där vi bor finns inga lägenheter. Det skulle inte bara innebära att vi får byta hem utan också att barnen behöver byta skola mm. Alternativ ett känns ju inte heller jätte bra. Men det är så det är. I allt elände känns det ändå skönt att min man vet hela sanningen angående ekonomin och mitt spelande. Jag har ju under väldigt lång tid mörkat allt för honom, han har trott att vi har en jätte god ekonomi, vilket vi borde ha.

Skönt att du berättat men dom tar inte huset i första hand hur gamla är dina barn ?

12 och 13, så det känns som en känslig ålder att rycka upp dom från sin trygghet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp