Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

vilken jävla skit dag

Det kommer ligga på 400000 när sllt är klart dom drar 7500 varje månad o 50000 vid skatt så 4-5 år

Gissar att jag också har runt 400-450000 om jag skulle släppa allt :( tror att vårt övervärde i huset ligger kring 400000, kanske mer.

Tusen tack för dina svar!!!

För mig tog det 6 månader innan löneutmät om du dka släppa betala bara det nödvändigaste spara resten till löneutmät alltså bara el vatten hyra mat ,har du lön så tar dom den i första hand lycka till

Tack för ditt svar Jobaby!

Är livrädd för att släppa allt till kfm, för att det kan bli så att de utmäter vårt hus. Skulle verkligen vilja men jag vågar inte.

Känns som om allt glider mig ur händerna och snart är katastrofen ett faktum. Vill fan inte leva så här!
Vi sålde vårt hus för 1,5 år sen och jag kan förstå din oro. Men när vi hittade en fin lägenhet med egen ingång, altan och gräsmatta, lite huskänsla. Kändes det tryggare för oavsett så har man tal över huvudet. Ni har inte möjlighet att sälja huset o betala skulder med vinsten?
Jag hoppas det löser sig till det bästa.

Vi sålde vårt hus för 1,5 år sen och jag kan förstå din oro. Men när vi hittade en fin lägenhet med egen ingång, altan och gräsmatta, lite huskänsla. Kändes det tryggare för oavsett så har man tal över huvudet. Ni har inte möjlighet att sälja huset o betala skulder med vinsten?
Jag hoppas det löser sig till det bästa.

Tack för ditt svar Nystart. Förstår hur du tänker. Vi bor på en väldigt liten ort, där det inte finns några lägenheter. En husförsäljning skulle innebära att jag behöver slita upp mina barn från deras skolor osv... Jag gråter bara av att tänka den tanken. Sitter i soffan med en kopp kaffe och funderar på hur jag ska orka hålla ihop på jobbet idag.

Tack för ditt svar Nystart. Förstår hur du tänker. Vi bor på en väldigt liten ort, där det inte finns några lägenheter. En husförsäljning skulle innebära att jag behöver slita upp mina barn från deras skolor osv... Jag gråter bara av att tänka den tanken. Sitter i soffan med en kopp kaffe och funderar på hur jag ska orka hålla ihop på jobbet idag.
Vi bodde oxå på en lite ort, där fanns inga lägenheter men vi flyttade till en lite större ort 2 mil bort. Vi har o andra sidan inga barn hemma. Men kanske måste du hitta en lösning. Att hyra är ett tryggt boende när man står inför utmätningar. :(
Jag kände som du gör nu. Jag tog en dag ledigt för att ringa skuldrådgivare och kf för att rådfråga, körde med öppna kort och frågade sånt jag aldrig trodde jag skulle våga för man skäms så. Men till min förvåning så var det många som ställt samma frågor och jag fick en annan trygghet. Kanske kan det vara nåt? Ibland behöver man svar för att orka. Kramar

Vi bodde oxå på en lite ort, där fanns inga lägenheter men vi flyttade till en lite större ort 2 mil bort. Vi har o andra sidan inga barn hemma. Men kanske måste du hitta en lösning. Att hyra är ett tryggt boende när man står inför utmätningar. :(
Jag kände som du gör nu. Jag tog en dag ledigt för att ringa skuldrådgivare och kf för att rådfråga, körde med öppna kort och frågade sånt jag aldrig trodde jag skulle våga för man skäms så. Men till min förvåning så var det många som ställt samma frågor och jag fick en annan trygghet. Kanske kan det vara nåt? Ibland behöver man svar för att orka. Kramar
Tack igen Nysart.

Har nu mejlat skuld-och budgetrådgivarna i min kommun och bett om en tid. Får se hur det går... Är rädd...

Släpp eller du gör upp med skulderna att betala av. Och självklart är KFM trevliga att göra med//samtala med. Beroende på din situation. Andra erfaren får svara, för jag har inte varit i er situation så.

Och tips, ta inte mer lån. Om man tar ännu lån då kan man inte ta sig ur träsket.

Hoppas det löser sig med dig!

Förresten, det är bra att du har mejlat till skuld - budgetrådgivarna. Hoppas det löser sig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp