Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilken bank har lägst avgifter?

Vad menar du med att man måste vara online? Inloggad på internetbanken för att godkänna uttag och köp? Eller förstår jag dig fel?
Maken har Mastero. Han betalar som med vilket annat kort som helst i butik el om han handlar på nätet. Skillnaden var att det togs ingen kreditupplysning då han ansökte om kortet vilket det skulle ha gjorts om han ansökt om Mastercard trots utan kredit. Jag har själv Mastercard.

Det funkar även att inte ha kort alls om man vill slippa avgifter på Skandia. Bara ha banken till lön, räkningar, mobilt bankid och swish. Kan ha ett annat kort för köp

Vad menar du med att man måste vara online? Inloggad på internetbanken för att godkänna uttag och köp? Eller förstår jag dig fel?
Du behöver inte vara online, men kortterminalen du betalar på behöver vara uppkopplad. Det finns kortterminaler som inte kan vara uppkopplade och då funkar inte Maestro. Sen är väl att Mastercard ställer större krav och erbjuder kredit därför görs kreditupplysning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp