Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka rapporterar in missbrukad kredit

Det ska stå i kreditavtalet att -och när- missbruksregistrering kan komma ifråga.

Tagit ur konsumenternas. Kan inte hitta någonstans i northmills villkor att detta står med. Så skulle dom rapportera till registret mailar du bara uc så löser dom detta.
Tack snälla

Om skulden hos kfm blir ett utslag så blir det en anmärkning. Första steget i processen är delgivning som du skriver på och skickar in så det är en process med Varierande tid innan det blir utslag och en anmärkning.
Kreditbolagen kan lämna in missbrukad kredit till tex UC utan utslag har jag för mig.

Jaha men kronofogden säger ju att dom inte lämnar anmärkning så om inte ferratum gör det borde inte kronofogden göra det heller?
Kan det inte bli att man har lite flyt eller betyder en skuld hos kf alltid automatiskt en anmärkning? För folk jag pratat med har inte lika många anmärkningar som antal skulder hos kronofogden så kanske lyckas man "dodge the bullet"?

En skuld som går till kfm ger inte anmärkning per automatik (undantaget skulder till staten, typ skatteskulder, en del böter)
Om din skuld hos Ferratum har gått till kfm så har du inte fått en anmräkning automatiskt. Du har fått ett delgivningskvitto att skriva på och skicka till kf. Skriv inte på kvittot om du vill köpa dig extra tid. Ring istället till Axactor och fråga om de kan dra tillbaka kravet fr kf mot att du betalar en del av skulden per omgående och resten på avbetalningsplan. Jag har aldrig haft med Axactor att göra så jag vet inte hur de är men jag har fått flera krav återkallade fr kf av inkassobolag. så det går! Men oftast vill inkassobolagen att man kan betala ngt innan de drar tillbaka kravet.

Försöker förstå din situation med Ferratum och kf.
Förstår jag dig rätt?
Du har fått delgivningskvitto fr kf?
Har du fått påminnelse? Det brukar kf skicka ca 2-3 veckor efter att första brevet skickats ut.

Lilaros

Det är inte kört för dig om du skulle få 1 st betalningsanm.
Man kan få samlingslån hos en del banker med betalningsanmärkningar ...
Men med en sämre ränta till följd av det...
Ni nackdel just nu är att ,om du fått en betalningsanm, så är den färsk..
När jag fick mina betalningsanm, så fick inte jag nån samlingslån förens dom var 1 år gamla...
Då är min sammanlagda skuld på dessa ca 12 000 kr... och 2 st.
Så allt beror på.
1.När anmärkningar blir till ,hur gamla dom är.
2.Vad för slags anmärkningar det är..
3.Hur stora är skulderna på dina anmärkningar .

Försöker förstå din situation med Ferratum och kf.
Förstår jag dig rätt?
Du har fått delgivningskvitto fr kf?
Har du fått påminnelse? Det brukar kf skicka ca 2-3 veckor efter att första brevet skickats ut.

Jag har fått ett kvitto, skulle skriva på men jag har tappat bort det tror jag.. minns inte om jag lagt det på lådan, tror inte det.
Skulle fylla i det men hittar det inte. :faceheart: så om jag kanske pratar med axaktor.. men jag kommer inte kunna betala en del av skulden förrän
20e då jag får lite större summa pengar. Tänk om det funkade...

Lilaros

Det är inte kört för dig om du skulle få 1 st betalningsanm.
Man kan få samlingslån hos en del banker med betalningsanmärkningar ...
Men med en sämre ränta till följd av det...
Ni nackdel just nu är att ,om du fått en betalningsanm, så är den färsk..
När jag fick mina betalningsanm, så fick inte jag nån samlingslån förens dom var 1 år gamla...
Då är min sammanlagda skuld på dessa ca 12 000 kr... och 2 st.
Så allt beror på.
1.När anmärkningar blir till ,hur gamla dom är.
2.Vad för slags anmärkningar det är..
3.Hur stora är skulderna på dina anmärkningar .

Tack, jag ska försöka hålla mig på linan i fortsättningen men vissa saker kan man inte styra så lätt ibland, som inkomsten men spelande kan man styra. Om jag fortsätter vara spärrad kanske det slutar vid 15 i skuld.

En skuld som går till kfm ger inte anmärkning per automatik (undantaget skulder till staten, typ skatteskulder, en del böter)
Om din skuld hos Ferratum har gått till kfm så har du inte fått en anmräkning automatiskt. Du har fått ett delgivningskvitto att skriva på och skicka till kf. Skriv inte på kvittot om du vill köpa dig extra tid. Ring istället till Axactor och fråga om de kan dra tillbaka kravet fr kf mot att du betalar en del av skulden per omgående och resten på avbetalningsplan. Jag har aldrig haft med Axactor att göra så jag vet inte hur de är men jag har fått flera krav återkallade fr kf av inkassobolag. så det går! Men oftast vill inkassobolagen att man kan betala ngt innan de drar tillbaka kravet.

Jag har inga pengar över nu dock o_o behöver spara det jag har. Ska man ringa 20e när man har 2000 man kan avvara? Man vill ju ringa nu men om man inte har pengar att presentera kanske man bara påminner dom om att man är en åsna

Jag har inga pengar över nu dock o_o behöver spara det jag har. Ska man ringa 20e när man har 2000 man kan avvara? Man vill ju ringa nu men om man inte har pengar att presentera kanske man bara påminner dom om att man är en åsna
Jag tror att det är bättre att visa att man vill reda upp situationen och presentera ett förslag som tex den 20:e än att inte höra av sig.

Jag tror att det är bättre att visa att man vill reda upp situationen och presentera ett förslag som tex den 20:e än att inte höra av sig.

Ja, jag hade kunnat betala 700 kr nu som mest men då, den 20e får jag flera tusen. Väntar på aktieutdelning på 7000 kr från bolaget men vet inte när det kommer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp