Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka rapporterar in missbrukad kredit

Hej, jag betalar av på lån men måste prioritera lite nu under våren och det kan bli knivigt med vissa. Vill hålla mig anmärkningsfri.
Jag undrar vilka av.

ligger ferratum hos kronofogden så har du redan en anmärkning...

klarna rapporterar inte till uc alls vad jag vet.

Ligger hos kronofogden tar jag som att man har ett skuldsaldo hos kronofogden...

Bara om det blivit ett utslag inte om det endast är en delgivning.

Jag har fått ett sånt där brev hem jag ska skriva på. Trodde jag visste vad all inkassobolag hette men ferratum hade ju axactor, nåt eget? Så jag tänkte att det var något erbjudande om försäkring eller nåt.
ÄVen om en anmärkning kommer kanske det är bättre med en än flera tänker jag.

Tack alla för svar... jag pratade med Qliro som sa att det inte skulle bli någon missbrukad kredit, går till Lowell tydligen om man inte kan ta det.

Ja men Credway började rapportera förra våren och gick till inkasso samtidigt nu i januari. Ingen anmärkning där heller bara krediten som syns kvar på uc tills man betalt av skulden.

Credway är jag som tur är av med men har ju easy, flex och credigo : (

Jäklar vilka utskällningar jag har fått tagit emot nu men har lyckats deala ner beloppen mot att jag aldrig mer får en chans, fryser uttag och liknande. Känns så befriande och är tacksam att hinna i tid.
Det är bara det där med ferratumskulden, man får inte låna något med en enda anmärkning om man har jobb och inga förfrågningar? Ska försöka spara ihop några hundratusen med min business men tänkte om det saknades 50-100k... Kan det dröja ett tag innan man får missbrukad kredit efter att man skrivit på? Sitter och loggar in på minuc men ser inget.

Kan man ringa ett företag och be dem ta bort saldot från kf om man börjar delbetala igen, att det "dras tillbaka" eller är det bara från inkasso man kan göra så?

Kan man ringa ett företag och be dem ta bort saldot från kf om man börjar delbetala igen, att det "dras tillbaka" eller är det bara från inkasso man kan göra så?

Det historiska skuldsaldot kommer att synas under 2 år oavsett vad man gör. Vem var det som rapporterade in dig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp