Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka rapporterar in missbrukad kredit

Hej, jag betalar av på lån men måste prioritera lite nu under våren och det kan bli knivigt med vissa. Vill hålla mig anmärkningsfri.
Jag undrar vilka av dessa man ska akta sig för samt om såna som redan är hos inkasso eller KF kan rapportera in missbrukad kredit när som?
15 000 ferratum hos KF, ingen missbrukad kredit än
53 000 euroloan hos inkasso, ingen missbrukad kredit än

Credigo, Easycredit, Flexkontot?
Monetti?
Klarna?
Svea?
Supreme card?
Entercard?
Ellos?
Qliro?
Det är alla.

Jag vill släppa Credigo, Easycredit, Monetti och Flexkontot till inkasso men måste veta om det är säkert eller kan generera anmärkning,
Klarna är supersent, var över 4000 i slutet på april, det kan jag inte betala. Så den undrar jag verkligen över om det är missbrukad kredit varning.

Jag har ju saker att sälja men det går inte på en dag. Hade behövt hjälp av den som vet för jag kanske kommer att behöva låna i framtiden (hus) och har snart inga förfrågningar.
Ska betala bort ferratum så fort jag får pengar så jag inte har något skuldsaldo där.

Hej, jag betalar av på lån men måste prioritera lite nu under våren och det kan bli knivigt med vissa. Vill hålla mig anmärkningsfri.
Jag undrar vilka av dessa man ska akta sig för samt om såna som redan är hos inkasso eller KF kan rapportera in missbrukad kredit när som?
15 000 ferratum hos KF, ingen missbrukad kredit än
53 000 euroloan hos inkasso, ingen missbrukad kredit än

Credigo, Easycredit, Flexkontot?
Monetti?
Klarna?
Svea?
Supreme card?
Entercard?
Ellos?
Qliro?
Det är alla.

Jag vill släppa Credigo, Easycredit, Monetti och Flexkontot till inkasso men måste veta om det är säkert eller kan generera anmärkning,
Klarna är supersent, var över 4000 i slutet på april, det kan jag inte betala. Så den undrar jag verkligen över om det är missbrukad kredit varning.

Jag har ju saker att sälja men det går inte på en dag. Hade behövt hjälp av den som vet för jag kanske kommer att behöva låna i framtiden (hus) och har snart inga förfrågningar.
Ska betala bort ferratum så fort jag får pengar så jag inte har något skuldsaldo där.
Mitt klarna kom till inkasso i januari (legalis) och jag fick ingen missbrukad kredit eller anmärkning. Betala av hela skulden i februari och nu kan jag använda klarna igen med stort kreditutrymme.

Ferratum, Klarna och Easycredit är nog lugnt. Alla mina var hos inkasso och inte fått några anmärkningar. Supremecard/Resurs bank ska du nog se upp med. Har för mig att jag pratade med dom efter två påminnelser och att de då nämnde missbrukad kredit och inkasso efter tre påminnelser men vet inte om det stämmer. Entercard har jag pratat med flera ggr och de ger inte missbrukad kredit förrän skulden gått till inkasso och vidare till KF men när exakt det sker vet jag inte.

Menar du att ditt Ferratum ligger hos Kf men du har inte fått en anmärkning?
Kan tyvärr inte svara på din fråga men det känns som att Supreme Card, EnterCard och Ellos kommer ge anmärkning. JAg fick anmärknng om misskött kredit när mitt Halens lån gick till inkasso.

Vad har du hos Svea? Svea är jag livrädd för, skickar så snabbt till kf.

(08:36:56 AM) K: Hej! Vilket inkasso använder ni? Och rapporterar ni missbrukad kredit till uc?
(08:37:41 AM) *** Liyana joined the chat ***
(08:37:59 AM) Liyana: Vi har ett samarbete med Arvato Finance
(08:38:47 AM) K: Ok, rapporterar ni till uc som missbrukad kredit ?
(08:39:57 AM) Liyana: Engagemanget rapporteras till UC
(08:41:07 AM) K: Ok, som missbrukad kredit då?
(08:41:23 AM) Liyana: Nej utan själva krediten
(08:42:18 AM) K: Ok så går de till inkasso så rapporterar ni inte missbrukad kredit ? Utan har man kredit hos er så syns det hos uc :)
(08:42:36 AM) Liyana: Precis, det stämemr!

Såhär skrev Credigo när jag frågade om missbrukad kredit för någon dag sen

Jag har inga missbrukade krediter på följande, varav samtliga ligger hos Inkasso.
Började sköta dessa avbetalningarna på Sileo och Intrum sommaren 2019
Prioritet har jag skött ordentligt sen jag skapade planen 2018.

Intrum 5998:- (10.000) Euroloan sen 2018
Sileo 3800:- (7600) klarna sen 2018
Prioritet 39000:- Good Cash sen 2018. (Tror dom rapporterar nu..)
Vet fasen inte vad lånet ens var på men kommer ha betalat typ 76000:-när jag är klar..

Men egentligen kan inte flexkontot rapportera till missbruksregistret pga att det ej står i deras allmänna villkor. Men tänker inte träta med fler nu efter goodcash.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp