Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

vilka olika inkassobolag dessa använder företag?

Creditstar är helt omöjliga,är deras inkasso bolag bättre?
Jo de!
Njae, inte mycket bättre. En totalskuld på ca 7500 kr ville dom ha minst 1500 kr/mån. Men de var trevliga och pratade så man förstod dom iaf till skillnad från CreditStar..

Vem tar hand om inkasso hos creditstar?
Måste ett lån alltid passera inkasso först eller kan ett smslånebolag skicka direkt till KFM också?

Ja mailade Ferratum förra veckan och fick svaret att de har Sileo som inkassobolag, sök på Ferratum inkasso på forumet så får du samma info
Jag frågade dom i förra veckan,då så dom att det visste dom inte för dom samarbetade med många. Konstigt jag fick det svaret

Det gick tror jag 3 mån av obetalda fakturor innan de skickade.

Vem tar hand om inkasso hos creditstar?
Måste ett lån alltid passera inkasso först eller kan ett smslånebolag skicka direkt till KFM också?
Mitt creditstar gick till Eurocredit.

Jag tror enbart det är statliga skulder som får gå direkt till KFM utan inkasso.
För att du ska kunna få ett betalningsföreläggande måste företaget som huvudregel först ha skickat ett inkassokrav. (Gäller dock inte om man försöker dra sig undan betalning eller om det finns särskilda skäl, t ex att fordringen inom kort kommer att preskriberas.)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp