Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

vilka lån har och vilka inkassobolag

Hejsan allesammans,Det klart att jag snart inte mäktar med mina skulder ,har för många och har ju skrivit att jag snart hamnar hos kronofogden.Och ja jag har också vanliga lån som jag betalar på som inte ÄNNU har hamnat hos inkasson. Som sagt en del skulder är små belopp på och dom vill jag bli av med.Jag lever inte själv och ibland kan jag lägga hela min lön på skulderna.

Jag applåderar Dig och Ditt ställningstagande oerhört, så det var på ingalunda villkor någon som hellst kritik...utan en fråga av ren nyfikenhet! Som sagt, all "credit" till Dig som gör Ditt yttersta för att få ner antal fordringsägare och genom det - visar på ett gott omdöme! :)

Tack Kimsan72,tog inte det som någon kritik och jag är väldigt sönderstressad över min idiotiska situation.Vet att jag fixar inte Juni månads utgifter om än Maj.Måste få in mera jobb nu och mer lön.Jag kan inte släppa allt ännu.Din situation är tuffare än min,ensamförsörjare .Alltid tufft om man är själv på alla utgifter som man har.Jag tänker på detta 24 timmar om dygnet och kan alla mina lån utantill, säger väl en hel del om min tillvaro.Nu får det bli som det blir.

Tack Kimsan72,tog inte det som någon kritik och jag är väldigt sönderstressad över min idiotiska situation.Vet att jag fixar inte Juni månads utgifter om än Maj.Måste få in mera jobb nu och mer lön.Jag kan inte släppa allt ännu.Din situation är tuffare än min,ensamförsörjare .Alltid tufft om man är själv på alla utgifter som man har.Jag tänker på detta 24 timmar om dygnet och kan alla mina lån utantill, säger väl en hel del om min tillvaro.Nu får det bli som det blir.
Jag för min del tänker tvärtom, att det är mycket enklare om man står för försörjningen själv, nu blir min sambo indirekt drabbad, men han är snäll och klagar inte. Värre hade varit om jag haft barn. Om man inte behöver ta hänsyn till någon, så är det enklare att leva billigt, exempelvis mat, kläder o s v.

Lize,en utav mina anledningar till att jag inte vill släppa allt till kronofogden är ju att min man blir drabbad.Så därför gör jag allt som går.Jag får ju ringa,maila mina kreditgivare i olika omgångar för att göra om avbetalningsplaner,få skjuta fram eller få uppskov etc,etc .Det får gå så länge som möjligt.

Jag för min del tänker tvärtom, att det är mycket enklare om man står för försörjningen själv, nu blir min sambo indirekt drabbad, men han är snäll och klagar inte. Värre hade varit om jag haft barn. Om man inte behöver ta hänsyn till någon, så är det enklare att leva billigt, exempelvis mat, kläder o s v.

Precis och jag får väll känna mig lyckligt lottad över att min dotter har gått ut gymnasiet och nu uppbringar egen inkomst, så henne behöver jag inte heller försörja, men @Lize som sitter inne med mycket info...hur tror Du att KF ställer sig till den situationen när det kommer till min framtida löneutmätning...räknar dom min 19-åriga dotter på det sätt att hon skall ta ett större ansvar för de månatliga utgifterna såsom boende, etc...för det vore hemskt mot henne isåfall... Hon tjänar bara en bråkdel och är ju mitt barn...inte en partner...

Precis och jag får väll känna mig lyckligt lottad över att min dotter har gått ut gymnasiet och nu uppbringar egen inkomst, så henne behöver jag inte heller försörja, men @Lize som sitter inne med mycket info...hur tror Du att KF ställer sig till den situationen när det kommer till min framtida löneutmätning...räknar dom min 19-åriga dotter på det sätt att hon skall ta ett större ansvar för de månatliga utgifterna såsom boende, etc...för det vore hemskt mot henne isåfall... Hon tjänar bara en bråkdel och är ju mitt barn...inte en partner...
Det vet jag tyvärr inte, har inte riktigt koll på det. @Lasseman vet säkert!

Ett barn räknas som barn så länge det går gymnasiet. Efter det ska det stå för sin andel av bostadskostnaden, har för mig man tittar på boverkets rekommendationer.

Ett barn räknas som barn så länge det går gymnasiet. Efter det ska det stå för sin andel av bostadskostnaden, har för mig man tittar på boverkets rekommendationer.

OK...men när jag går in på KF:s sida där man räknar ut sin ungefärliga löneutmätning utifrån det man matar i, så skall man ange om man är ensamstående eller sammanboende. I en ruta till höger om detta står följande förklaring "Civilstånd: Som sammanboende räknas här alla som sammanbor under äktenskapsliknande förhållande, även gifta och registrerade partnerskap."

Om ovanstående gäller, så förstår inte jag vad Du menar och min dotter hade inte hög deklarerad inkomst för 2017 då hon slutade gymnasiet i somras...och hon är timanställd inom restaurang världen...

Tror jag ska släppa allt till kronofogden i juni månad och även då berätta för min man hur illa jag ligger till.Min man kommer att bli mycket besviken på mig och även jättearg,får se om våran äktenskap klarar detta, i dags läget så känner jag mig så skamsen och dränerad på ork och kraft.Känner mig som en dålig människa.Har ju skjutit på detta så lång som möjligt,kommer att landa detta på hans knä lagom när jag går på semester .Detta skapar tid för mig och för honom hur vi ska gå vidare efter detta.

OK...men när jag går in på KF:s sida där man räknar ut sin ungefärliga löneutmätning utifrån det man matar i, så skall man ange om man är ensamstående eller sammanboende. I en ruta till höger om detta står följande förklaring "Civilstånd: Som sammanboende räknas här alla som sammanbor under äktenskapsliknande förhållande, även gifta och registrerade partnerskap."

Om ovanstående gäller, så förstår inte jag vad Du menar och min dotter hade inte hög deklarerad inkomst för 2017 då hon slutade gymnasiet i somras...och hon är timanställd inom restaurang världen...

Jag skulle utan att ha läst på extra nu säga ensamstående men räkna med halva hyran.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp